موضع معارض بحرینی درباره شهید سلیمانی

کد خبر: 1120385

یک مخالف دولت بحرین گفت که ماجرای کربلا در تمامی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی تجلی داشت.

موضع معارض بحرینی درباره شهید سلیمانی

«ابراهیم المدهون» از شخصیت‌های مخالف رژیم آل خلیفه بحرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را شخصیتی توصیف کرد که همچون یاران امام حسین (ع) دارای ایمانی نافذ و آگاهانه و بصیرتی مخلصانه بود.

او گفت که افکار و اعمال این شهید بزرگوار از مکتب اسلام اصیل و اندیشه رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و جانشینش امام خامنه‌ای نشأت گرفته بود.

ابراهیم المدهون در خصوص تأثیر مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش در میان مردم بحرین گفت: «هر زمان که بخواهیم در هر موضوعی مختص شهید فرمانده قاسم سلیمانی (قدس الله نفسه الزکیه) سخن بگوییم، لاجرم باید به ریشه و اصل مکتب فکری که آن شهید در آن بزرگ شد و تربیت یافت، اشاره کنیم؛ منظورم مکتب انقلاب مبارک اسلامی جمهوری اسلامی ایران و رهبرش آیت‌الله روح‌الله خمینی است که به همراه فقهای متجددی همچون شهید محمد باقر صدر و دیگران در تغییر روش تفکر در حوزه‌های علمیه نقش داشتند و از خلال آن توانست انقلابی برپا کرده و نظام شاهنشاهی را ساقط کند و از رویش‌های این انقلاب شخصیت حاج قاسم است.»

این مخالف بحرینی درباره تأثیر شهادت امام حسین (ع) در زندگی شهید سلیمانی نیز گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی عضو مکتب اهل بیت و تأثیر کربلا در تمامی زندگانی و مواضع او مشهود بود. او دارای ایمانی آگاهانه و بصیرتی مخلصانه برای خدا و دین و رهبر حکیمانه‌اش همچون یاران امام حسین (ع) بود.»

او افزود: «از آن‌جایی که مردم بحرین عاشق کربلا و مردانش هستند، حاج قاسم سلیمانی رحمت‌الله علیه نمونه زنده فرماندهان کربلا همچون حبیب بن مظاهر و بریر بن خضیر همدانی و دیگر یاران امام حسین (ع) بود. او مظهر ارزش‌های اسلام و کربلا و سیره امامانی بود که مردم بحرین و هر کسی که عاشق کربلاست از آن‌ها الهام گرفته‌اند.»

ابراهیم المدهون تأکید کرد:‌«سیره و زندگی حاج قاسم مرا یاد مالک اشتر (رضوان‌الله علیه) می‌اندازد که امیر المؤمنین (ع) در مورد وی گفت که جایگاه مالک نزد من همانند جایگاه من برای رسول‌الله (ص) بود. شهید سلیمانی از بهترین فرماندهان ربانی و ذوب در اسلام بود و مردم نیز ذوب در عشق و محبتش بودند.»

المدهون در خصوص میزان شناخت مردم بحرین از شهید قاسم سلیمانی گفت که بحرینی‌ها نیز همچون دیگر ملت‌های آزاده مانند ملت لبنان، یمن و عراق و تمامی آزادگان جهان عاشق اسلام هستند و مردان اسلام را ارج می‌نهند. چه بسا روابط مستقیمی میان عموم مردم در بحرین با شهید سلیمانی وجود نداشت اما رابطه‌ای مبتنی بر تمامی ارزش‌هایی که مردم بحرین عاشقش هستند، با شهید سلیمانی شکل گرفته بود.

او درباره میزان تأثیر مقاومت بر انقلاب بحرین گفت که مردم این کشور به قبیله «عبدالقیس» باز می‌گردند، قبیله‌ای که در سال نهم هجری با رسول‌الله (ص) بیعت کردند و ایشان در خصوص آن‌ها گفت: «آن‌ها بهترین خلق مشرق زمین هستند، چرا که مردم به اکراه اسلام آوردند، اما عبدالقیس با اشتیاق مسلمان شدند.» بنابراین بحرنی‌ها اهل ایمان بوده و از مقاومت تأثیر پذیرفته‌اند.

المدهون در پایان گفت که صفات ذکر شده از شهید سلیمانی موجب شده بود تا حضور او در دل دشمنان ترس و وحشت بیافکند. همان‌گونه که امام علی (ع) فرمود:‌« در کارزار با مردى رویاروى نشدم، جز آنکه در دل او چیزى پدید مى‌آمد که مرا بر ضد او یارى می‌داد.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها