واشنگتن پست: کاخ سفید حامی لایحه اعمال تحریم علیه پوتین است

کد خبر: 1122526

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کاخ سفید از لایحه جدیدی در کنگره این کشور حمایت می‌کند که منجر به اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات ارشد روسی از جمله رئیس‌جمهوری این کشور می‌شود.

واشنگتن پست: کاخ سفید حامی لایحه اعمال تحریم علیه پوتین است

واشنگتن پست در گزارش خود آورده است که این لایحه پیش از معرفی رسمی در روز چهارشنبه به رصد این روزنامه رسیده است.

به نوشته این روزنامه، این لایحه اجازه اعمال بسته‌ای از تحریم‌ها به منظور "مجازات پوتین درصورت حمله به اوکراین" را مهیا می‌کند.

واشنگتن پست به نقل از رابرت منندز، قانون‌گذار آمریکایی آورده است: تحریم‌هایی که در این لایحه قرار گرفته‌اند به صراحت نشان‌دهنده این هستند که ایالات متحده در زمانی که روسیه به دنبال حمله مجدد به اوکراین است، بیکار نخواهد نشست.

این روزنامه گزارش داد که این لایحه اجازه اعمال گستره‌ای از تحریم‌ها علیه پوتین و دیگر مقامات ارشد دولت و همچنین مقامات نظامی روسیه را خواهد داد.

این لایحه همچنین شرکت‌هایی که خطوط پیغام‌رسان ایمن را در اختیار بانک‌ها در روسیه قرار می‌دهند تا داده‌های حیاتی را با موسسات مالی به اشتراک بگذارد جریمه خواهد کرد.

در این لایحه همچنین بسته‌ای از پیشنهادات با هدف "تقویت امنیت اوکراین" قرار گرفته است و در آن آمده که خط لوله نورد استیم 2 "ابزار نفوذ ستیزه‌جویانه‌ای است که روسیه از آن استفاده می‌کند". این بخش از لایحه ایالات متحده را ترغیب می‌کند که تمامی "تدابیر در دسترس و مناسب" برای اطمینان حاصل کردن از عدم آغاز کار این خط لوله را مورد بررسی قرار می‌دهد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها