مخالفت چین با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

کد خبر: 1123072

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، وزیرخارجه این کشور در دیدار با همتای ایرانی خود بر مخالفت پکن با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرده است.

مخالفت چین با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

 «وانگ یی» در دیدار روز گذشته خود با «حسین امیرعبداللهیان» تاکید کرده پکن مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران است و در عین حال تلاش می‌کند تا مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ با ایران (برجام) به ثمر برسد.

وب سایت وزارت امور خارجه چین خلاصه‌ای از دیدار روز جمعه وانگ و همتای ایرانی او در استان جیانگ سو را منتشر و اعلام کرد آمریکا مسئول اصلی مشکلات ادامه دار است، زیرا در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار اعلام کرده بود تهران ضمن حمایت از سیاست چین واحد برای توسعه همه جانبه روابط با پکن آمادگی و بر عزم دولت ایران بر اجرایی کردن تمامی توافقات زیرساختی با پکن تاکید دارد. او در بخش دیگری از این دیدار گفت: سند همکاری ۲۵ ساله و توافق طرفین برای آغاز اجرای این سند رویدادی مهم و زمینه ساز تحول اساسی در روابط است.

شایان ذکر است سند برنامه همکاری جامع ایران و چین هفتم فروردین امسال در سفر وانگ یی به تهران بین وی و محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه ایران به امضا رسید.

در ادامه این دیدار وزیر خارجه چین نیز با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها در حوزه تامین مالی، انرژی، بانکی و فرهنگی و ادامه حمایت از مواضع ایران در مذاکرات وین خواستار این شد که آمریکا اشتباهات خود را جبران کند./باشگاه خبرنگاران جوان-

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها