ادعای کاخ سفید در خصوص حمله روسیه به اوکراین!

کد خبر: 1123824

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد روسیه در هر مقطعی از زمان امکان حمله به اوکراین را دارد.

ادعای کاخ سفید در خصوص حمله روسیه به اوکراین!

 «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، مدعی شد که روسیه آمادگی حمله اوکراین را دارد و آمریکا این حمله را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) خود با ادعای آنکه روسیه توانایی بالقوه حمله به اوکراین را در هر مقطعی از زمان دارد، گفت: «آمریکا تمام گزینه‌ها را برای پاسخ به چنین حمله‌ای دارد، هیچ گزینه‌ای خارج از میز برای ما نیست.»

او در ادامه با ادعای هشدار به وضعیت خطرناک کنونی افزود: «در مرحله‌ای هستیم که روسیه هر لحظه امکان دارد به اوکراین حمله کند.»

این در حالی است که ساعاتی پیش اعلام شد «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، از ۱۸ تا ۲۰ ژانویه به اوکراین و آلمان سفر خواهد کرد.

بلینکن در جریان سفر خود به «کی‌یف» پایتخت اوکراین، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، و «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه این کشور، دیدار خواهد کرد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه رو به تیرگی رفت. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

به تازگی منابع خبری اوکراینی مدعی استقرار سامانه موشکی روسی تاکتیکی «اسکندر-ام» در مرز روسیه و اوکراین شدند، اما در مقابل روسیه بار‌ها تأکید کرده است که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و در عوض ناتو با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها