پاسخ کرملین به اظهارات اخیر جو بایدن

کد خبر: 1124205

سخنگوی کاخ کرملین گفت: گمانه‌زنی‌ها در مورد تجاوز روسیه به اوکراین بهانه‌ای برای تجمع نیروها و تجهیزات نظامی ناتو در مرز‌های روسیه است.

پاسخ کرملین به اظهارات اخیر جو بایدن

دیمیتری پسکوف گفت: هشدارهای غرب درباره اوکراین به طور منظم به گوش ما می‌رسد، این هشدارها درباره اقدامات فعلی روسیه در منطقه کاملا بی‌اساس است.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «مسکو در صورت تهاجم به اوکراین، تحریم‌های اقتصادی را متحمل می‌شود که رئیس‌ جمهور روسیه هرگز مانند آنها را به خود ندیده است» را اظهاراتی بی‌ثبات کننده خواند.

این مقام ارشد روس گفت: تکرار می‌کنم گمانه‌زنی‌ها در مورد تجاوز روسیه به اوکراین صرفاً بهانه‌ای برای تجمع نیروها و تجهیزات نظامی ناتو در مرزهای روسیه است. کشور ما نیروهای خود را در داخل خاک خود و منحصرا به صلاحدید خود منتقل می کند و رزمایش ها هیچ کسی را تهدید نمی‌کند.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روایت کمک ناتو به اوکراین برای دفاع از خود در برابر احتمال حمله روسیه برای ثبات در اروپا مضحک و خطرناک است.

فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز امروز گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی گسترده‌ای را برای مسکو در نظر می گیرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم امروز اعلام کرد که ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای تحریکات نظامی در مقیاس بزرگ است. او هدف ادعا‌های مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی از گمانه زنی‌ها در خصوص حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین را ایجاد یک پوشش اطلاعاتی برای آمادگی در مقیاس گسترده دانست.

ادعای حمله روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها