انتقاد جمهوری خواهان کنگره به بایدن درباره ایران

کد خبر: 1124302

رهبران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند بایدن به طور مداوم بر سر راه تحقیقات درباره دیپلماسی دولتش با ایران مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جمهوری خواهان کنگره به بایدن درباره ایران

در گزارش جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: دولت بایدن در بیش از ۱۲ مورد از درخواست‌های کنگره برای انجام تحقیقات در مورد دیپلماسی دولت فعلی در قبال برنامه هسته‌ای ایران سنگ اندازی کرده است.

به گفته واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری خواهان در کنگره فاش کرد بیش از ۱۲ نامه به دولت بایدن ارسال کرده که در آن اطلاعاتی درباره عدم اجرای تحریم‌ها بدون پاسخی قانع کننده به کمیته بازگشت خورده است.

کمیته جمهوری خواهان مجلس در آخرین ارزیابی خود در گزارشی عنوان کرده است: یک سال پس از ریاست جمهوری جو بایدن، ایران در تمامی زمینه‌های هسته‌ای قوی‌تر و پیشرفته‌تر شده است. این در حالیست که دولت بایدن در قبال سیاست‌های هسته‌ای ایران هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

جمهوری خواهان در این گزارش مدعی هستند که جو بایدن بار‌ها وعده‌های خود مبنی بر اجرای تحریم‌های گسترده علیه برنامه هسته‌ای ایران را زیر پا گذاشته و عملاً در قبال پیشرفت‌های تهران حرکتی انجام نداده است.

جمهوری خواهان همچنین در این گزارش گفته اند: گرچه عملاً جو بایدن هیچ یک از تحریم‌های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ علیه ایران را لغو نکرده، ولی با اجرا نکردن سفت و سخت تحریم‌ها عملاً به تهران امتیازاتی داده تا بر سر میز مذاکرات حاضر شود.

گفته می‌شود پیش از تهیه این گزارش رهبران جمهوری خواه مجلس آمریکا با مقامات بلندپایه امنیت ملی و تحلیلگران اندیشکده‌های مهم جلساتی برگزار کرده اند و درباره این که بایدن چگونه با اجرای سیاست‌های خود عملاً اقدامی در برابر ایران انجام نداده بحث و گفتگو کرده اند.

در این گزارش ادعا شده است که تجارت "غیرقانونی" نفت ایران با کشورهایی چون چین، روسیه، سوریه و ونزوئلا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها