حمایت متفاوت آمریکا از امارات

کد خبر: 1124525

وزارت امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن قتل عام مردم یمن و حملات ائتلاف سعودی به این کشور، از امارات در برابر حملات انصارالله حمایت کرد.

حمایت متفاوت آمریکا از امارات

جرالدین گریفیث، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا، امروز (شنبه) در گفتگو با اسکای نیوز عربی با اشاره به اینکه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اهمیت زیادی به حملات گروه انصارلله به متحدانش در منطقه می‌دهد، بر حفظ شراکت امنیتی نزدیک با کشور‌های منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جرالدین گریفیث درباره حملات نیروهای مسلح یمن به امارات گفت: «ما در حال بررسی امکان بازگرداندن «حوثی ها» به فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم و به تلاش خود برای پاسخگویی به اقدامات آن‌ها ادامه میدهیم.»

از طرفی دیگر نیز، روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل بدون توجه به جنایات ائتلاف سعودی، حملات متقابل نیرو‌های مسلح یمن به امارات را محکوم کرد؛ که مورد استقبال امارات قرار گرفت. در همین حال امارات با ارسال یادداشتی به اتحادیه عرب خواستار برگزاری یک جلسه اضطراری در سطح نمایندگان به ریاست کویت برای محکوم کردن حملات روز دوشنبه گذشته نیر‌های مسلح یمن به امارات شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در حمله روز گذشته ائتلاف سعودی به صعده و الحدیده در یمن بیش از دویست زخمی و کشته برجای گذاشت. پس از حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات در الحدیده، اینترنت یمن به طور کامل قطع شد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها