موضوع رایزنی تلفنی امروز پاشینیان و پوتین

کد خبر: 1124544

سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز از رایزنی تلفنی پاشینیان و پوتین درباره ترسیم مرزهای باکو و ایروان خبر داد.

موضوع رایزنی تلفنی امروز پاشینیان و پوتین

به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان در خصوص توافقات میان دو کشور با جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: ابعاد عملی اجرای توافقنامه های ثبت‌ شده در بیانیه سه جانبه سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ از جمله موضوعات مربوط به تعیین مرزهای ایروان و باکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تاس، در این تماس تلفنی همچنین به چشم انداز همکاری در سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به اینکه ارمنستان در حال حاضر ریاست دوره ای این نهاد را برعهده دارد، پرداخته شد.

همچنین پوتین به درخواست پاشینیان، وی را در جریان تحولات مذاکرات مسکو با واشنگتن و متحدانش در خصوص (پیشنهادات مرتبط با) ضمانت های امنیتی مطرح شده از سوی روسیه قرار داد.

دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها