خبر از سراسر اروپا/کمک مالی کمیسیون اروپا به اوکراین

کد خبر: 1124931

رئیس کمیسیون اروپایی امروز (دوشنبه) بسته کمک اضطراری مرتبط با درگیری به اوکراین را به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو (۱.۴ میلیارد دلار) اعلام کرد.

خبر از سراسر اروپا/کمک مالی کمیسیون اروپا به اوکراین

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ این بسته در حال حاضر به اوکراین کمک می‌کند تا به نیازهای مالی خود به دلیل درگیری‌های کنونی بپردازد.

وی ادامه داد: ما روی شورای اروپایی و پارلمان اروپا به منظور تصویب هر چه سریعتر بسته کمک‌های مالی کلان حساب باز کرده‌ایم.

فون درلاین همچنین افزود، این بسته کمک مالی هم در قالب وام و هر در قالب کمک‌های بلاعوض خواهد بود. همچنین نخستین بخش از کمک‌های مالی به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو به زودی و با تایید این بسته پرداخت می‌شود.

کمیسیون اروپایی نیز قرار است کمک‌های دوجانبه خود به اوکراین را در قالب وام بلاعوض در سال جاری میلادی دو چندان کند و ۱۲۰ میلیون یوروی دیگر هم برای کمک به تلاش‌های اوکراین برای مقاومت در برابر رویدادهای پیش آمده و قریب الوقوع اختصاص دهد./ایسنا

وزیر خارجه سوئد: فعلا قصد عضویت در ناتو را نداریم

وزیر خارجه سوئد امروز (دوشنبه) گفت که سوئد در حال حاضر برنامه‌ای برای عضویت در ناتو ندارد اما به دبیرکل ناتو تایید خواهد کرد که این کشور تصمیمات امنیتی را به تنهایی و بدون دخالت دیگران اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، « آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد پیش از دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، اظهار کرد: حقیقتا نه ما و نه فنلاند این بار هیچ قصدی برای درخواست عضویت در ناتو نداریم، بنابراین این سوال در حال حاضر روی میز نیست.

پیش از این، وزیر خارجه فنلاند در میان بحبوحه تنش‌های امنیتی میان دو همسایه‌اش، روسیه و اوکراین، گفت که کشورش در حال حاضر برنامه‌ای برای پیوستن به ناتو ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها