فرمانده سنتکام: هرگز نگفته بودیم، عراق را ترک خواهیم کرد

کد خبر: 1125486

فرمانده ستاد مرکزی آمریکا مدعی شد که آمریکا هرگز نگفته بود نیروهایش عراق را ترک خواهند کرد و نوع مأموریشان را به درخواست بغداد تغییر داده است.

فرمانده سنتکام: هرگز نگفته بودیم، عراق را ترک خواهیم کرد

کنت مک کنزی مدعی شد: ما هرگز نگفتیم که عراق را ترک خواهیم کرد و سطح حضورمان، نتیجه گفتگو بین واشنگتن و دولت عراق است و فقط در صورتی این کشور را ترک خواهیم کرد که دعوت روشنی از سوی دولت برای خروج ما وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» گفت: از ابتدای امسال، نقش ما از رزمی به پشتیبانی از نیرو‌های عراقی تغییر کرد. ما به همراه متحدان خودمان در ناتو، نیرو‌های عراقی را آموزش می‌دهیم و به آن‌ها در تامین تجهیزات کمک می‌کنیم و عراقی‌ها فرماندهی را خودشان برعهده دارند و خودشان در صحنه میدانی می‌جنگند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات بسیج مردمی عراق در استان الانبار می‌گوید نیرو‌های مستشاری و اطلاعاتی آمریکا خطرناک‌تر از نظامیان آن هستند.

بااین حال رسانه‌های عراقی از پرواز هواپیما‌های آمریکایی بر فراز منطقه دره «حوران» به سمت مثلث مرزی عراق، عربستان و اردن و جلوگیری از ورود هر نیرویی به این منطقه خبر داده اند.

بر اساس توافق میان «جو بایدن» و «مصطفی الکاظمی» نخست‎‌وزیر عراق در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی نظامیان آمریکایی از عراق خارج شده و ۲۵۰۰ نیروی مستشاری در این کشور باقی ماندند که این مسئله از سوی گروه‌های مقاومت عراقی پذیرفتنی نیست و ائتلاف فتح عراق از مطرح کردن مجدد طرح خروج تمامی نیرو‌های آمریکایی از این کشور سخن می‌گوید.

پارلمان عراق در سال ۹۸ پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان او در فرودگاه بغداد به دست آمریکایی ها، قانونی را تصویب کردند و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها