اخبار یمن/عملیات موشکی یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی

کد خبر: 1125560

نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در مأرب را در هم کوبیدند.

اخبار یمن/عملیات موشکی یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی

 به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای این کشور یکی از مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در استان مأرب را با موشک بالستیک هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه این موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است، گفت: بر اثر این حمله موشکی ده‌ها نفر از مزدوران کشته و زخمی شده‌اند.

این عملیات تلافی جویانه ارتش یمن در حالی انجام شده است که چند روز قبل در پی حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یک زندان در صعده واقع در شمال یمن صدها تن کشته و زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است./تسنیم

کشته و زخمی شدن ده ها مزدور سعودی در حمله موشکی به مارب

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته و زخمی شدن ده ها مزدور سعودی در حمله موشکی ارتش یمن به استان مارب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به تجمعات مزدوران سعودی در استان مارب خبر داد.

بر اساس این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد که یگان موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک تجمعات مزدوران سعودی را در منطقه نظامی سوم استان مارب مورد حمله قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که این موشک با دقت به هدف اصابت کرده و در پی آن ده‌ها مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.

هلاکت ۳۵ فرمانده و مزدور وابسته به امارات در جنوب یمن

ده ها تن از مزدوران اماراتی امروز در جریان درگیری های شدید با مبارزان یمنی در حومه استان شبوه واقع در جنوب یمن به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، ده‌ها تن از مزدوران اماراتی روز چهارشنبه در جریان درگیری‌های شدید با انقلابیون یمن در حومه استان شبوه در جنوب یمن به هلاکت رسیدند.

منابع نظامی تاکید کردند که بیش از ٣٥ مزدور العمالقه وابسته به امارات در ساعات گذشته در حومه شبوه کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع نظامی اعلام کردند که در بین کشته‌ها، اسامی فرماندهان نظامی عالیرتبه ای مانند یحیی المرادی، محمد ناصر المرادی، ابراهیم الحرملی، هشام علی العامری، رشید ناصر الحرملی، سالم الخضر الصاصی، عبدالله محمد النخعی، عبدالرحمن اسماعیل، عبدالرحیم محمد صالح وجود دارد.

ائتلاف سعودی شامل مزدوران عربستان و امارات با وجود ادعای پیروزی در استان جنوبی شبوه اما همچنان متحمل شکست‌های سختی در برابر انقلابیون یمن شده اند.

این در حالی است که حملات مبارزان یمنی به امارات در دو نوبت باعث شد تا روحیه و اعتماد به نفس مزدوران اماراتی و سعودی در هم بشکند و همین امر منجر به شکست‌های میدانی متجاوزان شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها