رایزنی ماکرون با پوتین درخصوص مسئله اوکراین

کد خبر: 1125871

وزیر خارجه فرانسه گفت هنگامی که امروز (جمعه) امانوئل ماکرون با ولادیمیر پوتین صحبت می‌کند، ماکرون تلاش خواهد کرد تا ارزیابی کند که آیا همتای روسی خود درخصوص مسئله اوکراین خواهان "رایزنی" است یا "مواجهه".

رایزنی ماکرون با پوتین درخصوص مسئله اوکراین

به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو نیروها و سربازان روسی را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است و از طرفی به دنبال تضمین‌های امنیتی از سوی غرب و خواستار جلوگیری از گسترش ناتو به سمت شرق است.

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد که غرب همچنان گفت‌وگوها را "ممکن و شدنی" می‌بیند اما در هر حال توپ در زمین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

لودریان در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهوری روسیه می‌خواهد "قدرت بی‌ثبات‌کننده" باشد یا به دنبال "تنش‌زدایی" است، پاسخ داد: این موضوع به خود ولادیمیر پوتین بستگی دارد که بگوید آیا خواهان "رایزنی" است یا "مواجهه".

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در مدت پنج سال ریاست خودش به دنبال گفت‌وگو با پوتین بوده است که در برخی مواقع این موضوع باعث عصبانیت متحدانش در اتحادیه اروپا شده است.

کشورهای غربی نگران هستند که روسیه ممکن است به اوکراین حمله کند، اگرچه روسیه برنامه ریزی برای انجام چنین کاری را رد می‌کند. امانوئل ماکرون روز سه‌شنبه تاکید کرد که به دنبال "شفاف سازی" درخصوص نیات  روسیه در قبال اوکراین است.

پیشتر روسیه اعلام کرد که واضح است آمریکا مایل نیست تا به دغدغه‌های امنیتی اصلی خودش درخصوص بن‌بست بر سر مسئله اوکراین بپردازد، اما هر دو طرف درها را برای گفت‌وگو بیشتر باز نگه داشته‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها