واکنش قیس الخزعلی به مخالفت مقتدی صدر

کد خبر: 1126109

رهبر جنبش «عصائب اهل الحق» و یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت که چارچوب هماهنگی یا با تمام احزاب سیاسی خود در دولت آینده شرکت کند یا به سمت گزینه مخالف پیش می‌رود.

واکنش قیس الخزعلی به مخالفت مقتدی صدر

 به نقل از شفق نیوز، «قیس الخزعلی» رهبر جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به مخالفت مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با عضویت نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در کابینه جدید واکنش نشان داد و اعلام کرد که «چارچوب هماهنگی شیعیان» یا با همه احزابش در دولت جدید مشارکت می‌کند یا اینکه به اپوزیسیون محلق می‌شود.

الخزعلی در ادامه سخنان خود در مراسم ختمی که حزب کنگره ملی کردهای «فِیلی» (کردهای شیعه) در بغداد برگزار کرده است، افزود: چارچوب هماهنگی حتی اگر به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شود، به تنهایی پیش نخواهد رفت  چرا که کاملا متوجه خطر سناریویی است که از خارج در حال طراحی است.

الخزعلی با بیان اینکه انگلیس پشت این سناریوها قرار دارد، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که امارات چه نقش بدی در منطقه به‌طور کلی و در عراق به‌طور خاص بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در صداقت احزاب و گروه‌های شیعه عراق تردید نداریم؛ اما کسانی هستند که به طرق مختلف تلاش می‌کنند تا بین احزاب اختلاف ایجاد کنند.

«هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح و یکی از رهبران برجسته چارچوب هماهنگی، روز جمعه بر لزوم توافق بین احزاب سیاسی عراق برای تشکیل دولت و مدیریت مرحله آینده کشور تأکید کرد و درباره دور شدن چارچوب هماهنگی از مشارکت در دولت هشدار داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها