تحلیل نشنال اینترست درباره توانمندی موشکی ایران

کد خبر: 1126359

نشریه آمریکایی نوشت، توانمندی‌ ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در بکارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز شده است.

تحلیل نشنال اینترست درباره توانمندی موشکی ایران

 یک نشریه آمریکایی در تحلیلی در زمینه توانمندی موشکی ایران و تسلط در جنگال (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت، توانمندی‌های ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در بکارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز است.

نشریه «نشنال اینترست»  روز یکشنبه در تحلیلی به قلم «کارلب لارسون» تحلیلگر امور دفاعی و نظامی در خصوص امکان حمله ایران به ماهواره‌های دشمن در فضا نوشت، نیروهای موشکی ایران ابزاری قوی برای اعمال قدرت ایران به دشمنان و تهدیدی قابل اعتماد برای ایالات متحده و نیروهای نظامی این کشور در منطقه هستند.

نشنال اینترست در بخش دیگر این گزارش نوشت، گزارش آژانس اطلاعات آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید کرده است. ایران  متوجه ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضد فضایی است و تلاش خواهد کرد مانع استفاده دشمن از فضا و قلمروی هوایی خود در طول یک درگیری شود. ایران به دلیل زرادخانه متنوع موشکی چنین قابلیت‌هایی دارد.

CF9n1rW4vVkK

این نشریه در خاتمه با ذکر عملیات جنگال ایران در سال ۲۰۱۱ و شکار پهپاد «آرکیو-۱۷۰» نوشت، توانمندی‌های ایران بیشتر بر عدم امکان دشمنان در بکارگیری فضا و قلمروی هوایی متمرکز است، نه اینکه عملاً خود آن را کنترل کنند. در سال ۲۰۱۱، ایران توانست یک پهپاد آمریکایی (پهپاد آرکیو ۱۷۰)  را با پارازیت انداختن سیگنال جی پی اس پهپاد و سیگنال جعلی جی‌پی‌اس دیگر به زمین بنشاند، بنابر این انجام این کار بسیار ساده‌تر از هدف قرار دادن یک ماهواره است.

hFqb6IUPg6PA

گفتنی است که در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک که وارد حریم هوایی ایران شده بود در منطقه مجاور کوه مبارک استان هرمزگان توسط سامانه پدافند هوایی «سوم خرداد»  نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  منهدم شد.

وبگاه «میلیتری» در آن برهه نوشت که در روز سرنگونی پهپاد «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» بیش از ۱۲  فروند هواپیمای نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران در حال پرواز بوده‌اند.بعد از سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور وقت آمریکا مدعی شده قصد حمله به ۳ نقطه در داخل ایران داشته، اما این حملات را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن لغو کرد./فارس

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها