اتهام زنی رئیس رژیم صهیونیستی به ایران در سفر امارات!

کد خبر: 1126647

رئیس رژیم صهیونیستی در پایان سفر خود به امارات، ایران را به بی ثبات کردن منطقه متهم کرد.

اتهام زنی رئیس رژیم صهیونیستی به ایران  در سفر امارات!

اسحاق هرتزوگ در حساب کاربری توییتر خود ضمن اعلام پایان سفر خود به امارات، ادعا کرد: «تنها دو گزینه برای منطقه وجود دارد، اول صلح، رفاه، همکاری و سرمایه گذاری مشترک و دوم افقی گسترده برای مقابله با ایجاد بی ثباتی از سوی ایران در منطقه است.»

به گزارش راشاتودی، او در ادامه توییت خود گفته است که از زمان امضای «توافق نامه ابراهام» بین دو طرف در سپتامبر ۲۰۲۰ مبادلات تجاری بین آن‌ها از مرز یک میلیارد دلار گذشته و امیدوار است که سایر کشور‌ها نیز به این قرارداد بپیوندند و روابط خود را عادی سازی کنند.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه همزمان با سفر هرتزوگ به امارات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر در چارچوب تلاش برای تقویت روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس همزمان با افزایش تنش در منطقه و گفت‌وگو درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

همزمان با سفر رئیس رژیم صهیونیستی، رسانه‌های منطقه از حمله موشکی مقاومت یمن به امارات خبر دادند. شبکه المیادین نیز گزارش داد پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه ابوظبی و دبی برای ساعاتی متوقف شد. دقایقی بعد از انتشار این خبر، وزارت دفاع امارات ضمن تایید این حمله ادعا کرد حمله بامداد امروز نیرو‌های مسلح یمن هیچ خسارتی به همراه نداشته است.

چندی بعد، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای گفت: سومین عملیات طوفان یمن با هدف قرار دادن عمق امارات انجام شد و کشورک امارات تا زمانی که تسلیحات دشمن صهیونیستی را در ابوظبی و دبی برای هدف قرار دادن مردم ما به کار گیرد و ابزاری در دست صهیونیست‌ها باشد، امن نخواهد بود.

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) هم پس از استقبال مقامات اماراتی از هرتزوگ با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این عمل، اعلام کرد که استقبال از سران رژیم صهیونیستی به جنایاتشان دامن می‌زند و صهیونیست‌ها را به ادامه و تشدید تجاوزات خود علیه فلسطینیان تشویق می‌کند.

قابل ذکر است که بیش از یک سال پیش، امارات توافقنامه عادی سازی با رژیم صهیونیستی موسوم به توافقنامه آبراهام با میانجی‌گری آمریکا در واشنگتن امضا کرد. پس از امارات سه کشور بحرین، سودان و مراکش نیز این توافقنامه را به دلیل وعده‌های آمریکا امضا کردند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها