مخالفت عمان با طرح ضد یمنی آمریکا

کد خبر: 1127225

وزیر خارجه عمان در واکنش به درخواست ابوظبی از دولت آمریکا برای گنجاندن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی، مخالفت کشورش را با این موضوع اعلام کرد.

مخالفت عمان با طرح ضد یمنی آمریکا

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در اظهاراتی به وب‌سایت آمریکایی «مانیتور» گفت، انصارالله بخشی از راه حل است و قراردادن آن در لیست تروریسم تلاش‌ها برای آوردن آنها به میز مذاکره را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه عمان خواستار آتش بس کامل در یمن به منظور "آغاز ترمیم آسیب‌های انسانی بی‌شمار" شد.

البوسعیدی همچنین معتقد است که تصمیم آمریکا که چند روز قبل و پس از درخواست امارات و طرف‌های بین‌المللی ، بار دیگر توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شد، منجر به تضعیف تلاش‌های سیاسی برای آوردن انصار الله به میز مذاکرات صلح، یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران و جنگ هفت ساله یمن می‌شود.

وی تاکید کرد: حوثی‌ها در نهایت بخش مهم راه‌حل هستند و باید مانند سایر گروه‌های یمن به عنوان یک طرف مهم شرکت داده و به رسمیت شناخته شوند. زیرا ما می‌خواهیم آنها بخشی از راه‌حل باشند.

البوسعیدی تصریح کرد،  چه بسا در انزوا قرار دادن هر طرفی یا طبقه‌بندی آن در این دسته ممکن است مفید نباشد و آن چیزی را که همه ما می‌خواهیم ببینیم، یعنی پایان دادن به این درگیری را محقق نمی‌کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در بحبوحه جریانی که توسط دولت امارات برای گنجاندن مجدد انصارالله در لیست تروریستی آغاز شده است، در حال بررسی اعمال "تحریم‌های جدید" علیه این گروه یمنی است. در همین راستا، کاخ سفید اعلام کرد، درخواست امارات در دست بررسی است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها