ادعای بیلد مبنی بر حمله روسیه به اوکراین تا فوریه

کد خبر: 1127568

یک رسانه آلمانی در راستای سیاست‌های کشورهای غربی که تلاش می‌کنند روسیه را به حمله به اوکراین متهم کنند، گزارش کرد که مسکو در صدد به دست آوردن مالکیت اوکراین است.

ادعای بیلد مبنی بر حمله روسیه به اوکراین تا فوریه

کشورهای غربی و رسانه‌های این کشورها در هفته‌ها و ماههای اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در جامعه جهانی به نوعی شرایط را ترسیم کنند که گویی روسیه به دنبال حمله به اوکراین است و کشورهای غربی نیز در این میان نقش مدافع را ایفا می‌کنند.

در همین راستا، روزنامه آلمانی بیلد نیز در گزارشی بدون آنکه منابع خود را فاش کند، مدعی شده که روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند و پس از آن شرایط را طوری در این کشور ایجاد کند که همه مردم این کشور به پیوستن به روسیه رأی دهند.

روزنامه آلمانی «بیلد» در گزارش خود مدعی شده است که بر اساس گزارش اطلاعاتی خارجی روسیه پس از «حمله» به قلمرو اوکراین، یک «شورای مردمی» ایجاد و پارلمان اوکراین را غیرقانونی اعلام می‌کند و اوکراین را به مسکو ملحق می‌کند.

این نشریه ادعا می کند که روسیه قصد دارد ارتش اوکراین را منحل و سپس شهرهای بزرگ را محاصره کند و شبکه‌هایی از عوامل خود را در در اوکراین روی کار آورد که به نوبه خود یک رهبری طرفدار روسیه به وجود آورند و پس از آن، مقامات روسیه ظاهراً یک «شورای مردمی» را از نمایندگانی که گزینش سرویس‌های ویژه را پشت سرگذاشته‌اند، ایجاد خواهد کرد.

بیلد در ادامه مدعی شد که دولت دست‌نشانده‌ای که روسیه در اوکراین روی کار آورده است، اعلام وضعیت اضطراری می‌کند و سیستمی از اردوگاههایی را برای اوکراینی‌های مخالف ایجاد خواهد کرد و این «دولت باید شرایطی را برای برگزاری یک همه‌پرسی ملی برای پیوستن اوکراین به روسیه فراهم آورد».

ادعای بیلد مبنی بر حمله روسیه  تا فوریه 

بیلد همچنین مدعی شده است که حمله تمام عیار روسیه به اوکراین احتمالاً فوریه امسال (ماه جاری میلادی) انجام خواهد گرفت. از پاییز سال گذشته، رسانه‌های غربی و همچنین اوکراین مدعی شده‌اند که روسیه برای یک حمله تمام عیار به اوکراین آماده می‌شود و این در حالی است که اوکراین چنین اتهاماتی را بی‌اساس خوانده و رد می‌کند.

بیلد: روسیه پس از «حمله» به قلمرو اوکراین، یک «شورای مردمی» ایجاد و پارلمان اوکراین را غیرقانونی اعلام می‌کند و اوکراین را به مسکو ملحق می‌کند.

رسانه‌های غربی نیز خط مشی دولت‌های خود را برای اعمال فشار به روسیه دنبال می‌کنند به طوریکه وبگاه «بلومبرگ» امروز به طرز مشکوکی گزارش کرد که روسیه به اوکراین حمله کرده و پس از مدتی این خبر را از روی وب‌سایت خود حذف کرد.

«اولگا لوتمن» تحلیلگر روس در واکنش به اقدام شیطنت آمیز بلومبرگ گفت: «به این وب سایت رفتم و اخبار فوری را دیدم اما می‌دانستم که صحت ندارد زیرا با اوکراینی‌ها در تعامل هستم و یکی از اولین افرادی هستم که از چنین اتفاقی با خبر می‌شود. این کار بسیار عجیب است و اشتباه بزرگی است که این مسئله القا شود که این یک حمله در مقیاس بزرگ است و همه را وحشت‌زده کرد».

از سوی دیگر سخنگوی بلومبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تیترها را برای سناریوهای مختلف آماده می‌کنیم و یکی از این تیترها به‌صورت ناخواسته حوالی ساعت چهار بعد از ظهر بر روی وبسایت ما قرار گرفت و ما عمیقاً بابت این اشتباه متأسفیم».

بیلد: دولت دست‌نشانده‌ روسیه در اوکراین، اعلام وضعیت اضطراری می‌کند و  اردوگاههایی را برای اوکراینی‌های مخالف ایجاد کرده و شرایطی را برای برگزاری یک همه‌پرسی برای پیوستن اوکراین به روسیه فراهم می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز امروز (شنبه) در واکنشی تند بیان داشت، از این پس ممکن است کاخ کرملین به ‌جای «اخبار بلومبرگ» از لفظ «اخبار جعلی» استفاده کند. این مقام روس هشدار داد: «این نمایشی کامل از خطرناک بودن اوضاع در زمانی است که بیانیه‌های خشونت‌آمیز بی‌پایانی از سوی واشنگتن و لندن و دیگر دولت‌های اروپایی منتشر می‌شوند».

سخنگوی کاخ کرملین متذکر شد، تیتر غلط این سایت خبری اقدامی تحریک‌آمیز محسوب می‌شود ولی تأکید کرد که «هرگونه جرقه‌ای» در این وضعیت پرتنش می‌تواند خطرناک باشد.

از طرف دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی برای به‌ دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین را «بی‌معنی» توصیف کرد. آمریکا، دولت روسیه را متهم کرده که ویدئویی تبلیغاتی را با به تصویر کشیدن عوامل بحران، صحنه‌سازی انفجارهای جعلی و تجهیزات نظامی ناتو مانند هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین در روزهای آینده تهیه کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها