هیأت اماراتی در تل‌آویو چه می کند؟

کد خبر: 1128024

هیات پارلمانی امارات در دیدار با وزیر خارجه تل آویو بر اهمیت تقویت روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

هیأت اماراتی در تل‌آویو چه می کند؟

«علی راشد النعیمی» رئیس هیات پارلمانی امارات و همراهان  طی سفرشان به فلسطین اشغالی، با «یائیر لاپید» دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، برخی از اعضای شورای ملی فدرال این کشور از جمله «ساره محمد فلکناز»، «مروان عبید المهیری» و «میره سلطان السویدی»، علی النعیمی را در این سفر همراهی می‌کنند.

راه‌های تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها از محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود. آن‌ها همچنین بر اهمیت توافق «آبراهام» که سال گذشته بین دولت امارات و رژیم صهیونیستی منعقد شد، تاکید کرده و آن را گامی برای ایجاد فرصت‌ها  و آغاز مسیر همکاری‌ دانستند.

آنان ادعا کردند که هدف اصلی توافق آبرهام تقویت تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح و دوری از افراط‌گرایی، از طریق شکوفایی اقتصادی دولت‌ها و توسعه‌یافتگی ملل منطقه است. رئیس هیأت پارلمانی امارات نیز در این دیدار به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تقویت تمام حوزه‌های همکاری موجود بین دو طرف تاکید کرده است.

این سفر هیات پارلمانی امارات به تل‌آویو در حالی انجام می‌شود که اخیراً ابوظبی میزبان «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل و هیات همراهش بود؛ سفری  رسمی که برای اولین بار انجام می‌شد. امارات متحده عربی بعد از امضای توافق آبراهام و پیوستن به مسیر عادی‌سازی روابط با ر‌ژیم صهیونیستی، سعی کرده است تا روابطش را در زمینه‌های مختلف با تل‌آویو گسترش دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها