نعیم قاسم: حمایت از آرمان فلسطین، رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران است

کد خبر: 1128331

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تسلیم غرب و شرق نشده، افزود: حمایت از آرمان فلسطین، رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران است.

نعیم قاسم: حمایت از آرمان فلسطین، رویکرد ممتاز جمهوری اسلامی ایران است

«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ظلم مبارزه و مظلومین را یاری کرد،‌ گفت: رویکرد جمهوری اسلامی در دفاع و حمایت از آرمان فلسطین و اعتقاد به اینکه قطب‌نمای واقعی باید به سمت آزادسازی قدس باشد، ویژگی درخشان و ممتاز جمهوری اسلامی ایران بوده و این چیزی است که ما باید از آن محافظت کنیم.

وی در سخنانی در وبینار بین‌المللی «گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان» که امروز، سه‌شنبه 19 بهمن، همزمان با دهه فجر به میزبانی ایکنا به شکل حضوری و ویدئوکنفرانس در محل استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، افزود: پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه پیروزی نهایی مستضعفان بر مستکبران را رقم‌ خواهد زد.

این مقام حزب الله در ادامه ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت مسلمان ایران و همه ملت‌های آزاده گفت: انقلابی که به جمهوری اسلامی تبدیل شد توانست طی چهار دهه الگویی بی نظیر از انقلابیون، آزادگان و انسانیت در این جهان را به نمایش گذارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران  عملاً یک کشور متمایز در دنیاست که تسلیم نه شرق و نه غرب نمی‌شود و طبق اصول خود، اصول دین مبین اسلام عمل می‌کند که به نتایج درست منجر شده است.

نعیم قاسم تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران نماد و قطب‌نمای فداکاری در سطح ایران و جهان شده است. ملت ایران فداکاری کرده است تا از دولت و جمهوری اسلامی با تمام امکانات و ظرفیت‌های آن دفاع کند.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، گفت: به لطف پایداری و مقاومت رهبری ولایت فقیه و مردم مسلمان ایران، ایران توانست از این مرحله عبور کند و صدها هزار شهید و جانباز فداکاری کردند تا جمهوری اسلامی ایران مصون بماند.

معاون دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران تحریم‌ها را تحمل کرد و توانست به شیوه‌ای بسیار متمدنانه با غرب برخورد کند و  با وجود همه محاصره و تحریم‌هایی که می‌خواست ملت ایران را سرنگون کند؛ اما ملت ایران توانست بر خود اتکا داشته باشد.

نعیم قاسم در ادامه افزود: امام خمینی(ره) از روزهای نخست ایده یاری مستضعفان را بنا گذاشت. زیرا او معتقد است که انسان حق دارد که آزاد زندگی کند و اراده داشته باشد و در این حیات دنیوی مستقل باشد. این ایده برخاسته از اصل یاری مظلومین است و آرمان فلسطین در رأس مسائل مورد اهتمام امام خمینی(ره) قرار گرفت؛ مسئله‌ای که نماد یاری مظلومین است.

وی در پایان گفت: حزب‌الله به رابطه خود با جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که ما را برای آزادسازی کشورمان توانمند ساخت. حزب الله از رهبر بزرگ و ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای(دام ظله) و از حکومت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تشکر می‌کند. ما برای همیشه پرچم‌های حق و مقاومت و آزادسازی و دفاع را برافراشته می‌داریم هر چقدر که در این راه جانفشانی و فداکاری لازم داشته باشد و به همراه افراد بااخلاص و متحدگراها برای پیشرفت و تحول لبنان تلاش می‌کنیم و کشور ما و نسل‌های خود را به پروژه آمریکایی _ صهیونیستی تحویل نمی‌دهیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها