ارزیابی مقامات آمریکایی درباره مذاکرات وین

کد خبر: 1128551

مقامات ارشد دولت آمریکا مدعی شدند که دولت بایدن معتقد است که نهایتا تا پایان ماه فوریه بتوان برجام را احیا کرد.

ارزیابی مقامات آمریکایی درباره مذاکرات وین

به نقل از سی ان ان، ۳ تن از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده بر این باور است که جهت نجات توافق هسته ای با ایران، فقط تا پایان این ماه فرصت باقی است.

یک مقام ارشد دولت با اشاره به مذاکرات سطح بالا که در وین از سر گرفته شده است، گفت: این جلسه، جلسه ای حساس است. ما واقعاً در مرحله نهایی هستیم.

یک مقام دیگر از افراد یاد شده نیز گفت: هیچ چیز در مورد ایران هرگز خط مستقیم نیست اما ما در حال رسیدن به یک لحظه تعیین کننده هستیم.

همچنین اخیرا گروهی از سناتورهای آمریکا به رئیس جمهور این کشور درباره حصول هر گونه توافق با ایران بدون مشورت و نظر کنگره هشدار دادند.

این گونه به نظر می رسد که رسانه های آمریکایی و برخی از جریان های داخلی این کشور تلاش می کنند با تمرکز بر چنین رویکردهایی شرایط ایران در مذاکره را سخت تر نشان دهند.

آمریکا اخیراً با بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی در قبال ایران موافقت کرده است، اما ایران می‌گوید این اقدام کافی نبوده و هدف اصلی این مذاکرات برچیدن همه تحریم‌ها است. مذاکرات وین از دیروز سه شنبه با بازگشت هیئت های مذاکره کننده به اتریش از سر گرفته شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها