آمریکا به دنبال طرحی برای خروج نظامیانش از اوکراین

کد خبر: 1128594

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در خبری اعلام کرد کاخ سفید طرحی را برای کمک به هزاران آمریکایی برای خروج از اوکراین در صورت حمله روسیه تصویب کرد.

آمریکا به دنبال طرحی برای خروج نظامیانش از اوکراین

کاخ سفید طرحی را برای کمک به هزاران آمریکایی برای خروج از اوکراین در صورت حمله روسیه تصویب کرد و در تلاش است تا از هرج و مرج مانند آنچه در جریان تخلیه از افغانستان رخ داد، جلوگیری کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال نیرو‌های امنیتی آمریکا در لهستان شروع به ایجاد ایست‌های بازرسی، اردوگاه‌ها و تأسیسات موقت برای آمادگی برای کمک به آمریکایی‌ها خواهند کرد، همچنین نیرو‌های آمریکایی اجازه ورود به اوکراین، انجام مأموریت‌های هوایی یا تخلیه از داخل اوکراین را ندارند.

در همین راستا وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد بعید است که دولت یا ارتش اوکراین مانند افغانستان در صورت تهاجم روسیه سقوط کند. این مقام آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: روسیه احتمالا بخش‌هایی از اوکراین را تصرف خواهد کرد و تهاجم ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.

در راستای اعزام و ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به اروپای شرقی در بحبوحه تنش با روسیه روز گذشته نیز ۱۰۰ سرباز آمریکایی و شماری کارشناس ‌‌در زمینه آماده‌سازی استقرار نیرو، وارد خاک رومانی شده اند.

آمریکا در اوایل فوریه از اعزام ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی اضافی دیگر به کشور‌های اروپای شرقی از جمله هزار سرباز به رومانی، برای حمایت از نیرو‌های ناتو خبر داد.

در همین راستا نخستین گروه از سربازان آمریکایی نیز روز شنبه وارد لهستان شدند، کشوری که قرار است در مجموع ۱۷۰۰ سرباز آمریکایی در آن مستقر شود.

کشور‌های غربی طی چند ماه اخیر بار‌ها ادعا کردند روسیه با مستقر کردن ده‌ها هزار نیروی در مرز اوکراین، آماده حمله به این کشور است. ادعایی که بار‌ها از سوی مقامات روسیه رد شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها