اختلافات داخلی آمریکا ربطی به تهران ندارد

کد خبر: 1128603

طی روزهای اخیر، موضع‌گیری‌ها و نامه‌نگاری‌های نمایندگان کنگره آمریکا علیه مذاکرات در وین، نشان از افزایش اختلافات درونی آنها دارد، اما آنها می‌خواهند این ناتوانی و نقطه ضعف را به برگ برنده خود تبدیل کنند.

اختلافات داخلی آمریکا ربطی به تهران ندارد

 بنا بر اعلام نور نیوز علی شمخانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «صداهایی که از هیئت حاکمه آمریکا شنیده می‌شود نشان می‌دهد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مسیر پیشبرد مذاکرات وین وجود ندارد. دولت آمریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند.»

آمریکایی‌ها این بار هم طبق روال همیشگی خود به دنبال استفاده از ابزار «مخالفت سیاسی داخلی» برای فشار به طرف مقابل در میانه مذاکرات هستند و می‌کوشند از این رهگذر برای امتیازگیری بیشتر استفاده کنند.

برخی معتقدند که ادعای وجود اختلاف در هیئت حاکمه آمریکا در قبال موضوعاتی از این دست، بیش از آنکه واقعی باشد یک بازی زرگری برای پیشبرد منافع خودشان است اما چه این مسئله بازی زرگری و چه واقعی باشد، در صورت مسئله تغییری ایجاد نخواهد کرد.

دولت ایالات متحده که با خروج غیرقانونی خود از برجام هزینه‌های سنگینی را به ایران تحمیل کرده، در شرایط فعلی نیز تلاش می‌کند به بهانه‌های مختلف هزینه ضعف و بی‌اختیاری خویش را از کیسه حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کرده و در عین حال با القاء وقت‌کُشی ایران، بازی را به نفع خود به پایان برساند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها