وزیر دفاع انگلیس: لندن قصد اعزام نیروی ویژه به اوکراین ندارد

کد خبر: 1128960

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با همتای روسی خود به صراحت اعلام کرد که طرف روسی به طور شفاف و صریح به وی اطمنیان داده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد.

وزیر دفاع انگلیس: لندن قصد اعزام نیروی ویژه به اوکراین ندارد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با همتای روسی خود به صراحت اعلام کرد که طرف روسی به طور شفاف و صریح به وی اطمنیان داده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد.

به گزارش ایرنا، بن والاس روز جمعه پس از دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه در نشستی مطبوعاتی در سفارت انگلیس در مسکو اعلام کرد که طرف روسی اطمینان داده است که قصد تهاجم به اوکراین را ندارد.

وزیر دفاع انگلیس خاطرنشان کرد که با طرف روسی درخصوص مساله اوکراین و توافقنامه مینسک و نیز پیشنهاد روسیه در مورد تضمین های امنیتی گفت و گو و مذاکره کرده است.

والاس در خصوص مذاکرات خود با شایگو با اشاره به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که مذاکره با لیز تراس همتای انگلیسی خود را گفت و گوی کر و لال خوانده بود اظهار کرد: با شایگو گفت و گو وضع دیگری داشت و مذاکرات صریح و سازنده ای صورت گرفت.

وی گفت: ما در خصوص مسائل مختلف ازجمله وضعیت مرزهای اوکراین و تنش های پیرامون این کشور و پیش نویس توافقنامه ای بین روسیه و پیمان ناتو و جزییات این موضوع گفت و گو کردیم. 

وزیر دفاع انگلیس گفت: در مذاکرات مسکو به صراحت گفتم که جنگ در اوکراین پیامدهای بسیار ناگوار ازجمله برای امنیت قاره اروپا به همراه خواهد داشت. 

نیروهای انگلیس مستقر در اوکراین به زودی از این کشور خارج می شوند

وزیر دفاع انگلیس با بیان این ادعا که نیروهای بریتانیایی حاضر در اوکراین تنها با هدف آموزش در این کشور حضور دارند، وعده داد که این نیروها به زودی به کشورشان بازخواهند گشت و لندن «هیچ برنامه‌ای» برای اعزام 600 نیروی ویژه خود به این کشور ندارد.

والاس تصریح کرد: سیستم‌های دفاعی ارسال شده به کی‌یف توسط انگلیس «تنها برای حفاظت» هستند.

وی مدعی شد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک پیمان «دفاعی» است که «بدنبال جنگ و درگیری» نیست.

لندن قصد اعزام نیروی ویژه به اوکراین ندارد

وزیر دفاع انگلیس اخبار برخی رسانه ها در مورد اعزام ۶۰۰ نیروی ویژه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت: انگلیس هیچ برنامه ای برای اعزام ۶۰۰ نیروی ویژه به اوکراین را ندارد. 

والاس گفت: لندن به اوکراین راکت های کوتاه برد تحویل می دهد. این تسلیحات ماهیت دفاعی دارند و برای دفاع بکار گرفته خواهند شد.

به گفته وی، دولت انگلیس اتباع این کشور را بخاطر تنش های با روسیه ازسفر به اوکراین منع نمی کند.

وزیر دفاع انگلیس این را نیز گفت که کشورش در روابط با روسیه قصد ندارد از اصل تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده کند. 

روابط روسیه و انگلیس در دو دهه اخیر بخاطر مسائلی همچون اخراج دیپلمات ها و جنجال های جاسوسی و قتل الکساندر لیتویننکو افسر امنیتی سابق روس در لندن بسیار پرتنش بوده است و مساله اوکراین نیز بر روابط دو کشور سایه انداخته است. /ایرنا

 روسیه از غرب خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شد/ روابط مسکو-لندن نزدیک به صفر

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با بن والاس همتای انگلیسی خواستار ایفای نقش کشورهای غربی در کاهش تنش ها در اروپا و توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شد. وی همچنین تاکید کرد که سطح روابط مسکو و لندن تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، شایگو امروز (جمعه) در دیدار با همتای انگلیسی خود در مسکو گفت: به کشورهای غربی پیشنهاد می کنیم در کاهش تنش ها در اروپا نقش ایفا کنند و به اوکراین سلاح تحویل ندهند.

وی افزود: از همه طرف، تحویل سلاح به اوکراین جریان دارد و این اقدامات بطور علنی و نمایشی صورت می گیرد. معلوم نیست این اقدامات برای چه هدفی صورت می گیرد.  

وزیر دفاع روسیه گفت: می خواهیم بدانیم انگلیس چرا نیروی ویژه به اوکراین اعزام کرده و نیروها تا چه زمانی در این کشور خواهند ماند؟

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا تا کنون نزدیک به ۵۰ هواپیما حامل محموله های تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان آمریکا نیز ازجمله انگلیس مقادیر زیادی سلاح و مهمات به اوکراین تحویل داده اند.  

شایگو در ادامه سخنان خود گفت که وضعیت نظامی و سیاسی قاره اروپا متشنج تر می شود و روسیه در بروز این وضعیت همه تقصیری ندارد.  

وزیر دفاع روسیه گفت: علت تشدید تنش ها در اروپا را بطور کامل درک نمی کنیم. اما در هر صورت شاهد تشدید تنش ها هستیم.  

وی همچنین گفت که :سطح روابط روسیه و انگلیس به صفر نزدیک شده است-

روسیه به نامه های آمریکا و ناتو در مورد تضمین های امنیتی پاسخ می دهد

شایگو در ادامه دیدار گفت: طرف روسی پاسخ کتبی آمریکا و پیمان ناتو به پیشنهادهای روسیه در مورد ارائه تضمین های امنیتی را بررسی کرده است و بزودی به آن پاسخ می دهد.

 روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به آمریکا و ناتو پیشنهاد کتبی برای ارائه ضمانت های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد اما این ابتکار مسکو ازطرف کشورهای غربی رد شد.

  شمار تروریست های داعشی در افغانستان افزایش یافت

شایگو در ادامه سخنان خود گفت که شمار تروریست های عضو گروه داعش در افغانستان اخیرا دوبرابر افزایش یافته است.  

وزیر دفاع روسیه همچنین درباره امکان استفاده تروریست ها در افغانستان از سلاح های برجا مانده از ائتلاف غربی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رسانه های روسی، بیشتر سلاح های باقی مانده از کشورهای غربی در افغانستان به آمریکا تعلق داشت و نیروهای امریکایی تسلیحات به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار در هنگام خروج از افغانستان در ماه اوت سال گذشته از خود برجای گذاشتند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها