افشاگری لاپید درباره درخواست کمک نظامی اوکراین

کد خبر: 1129458

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد، اوکراین از اسرائیل درخواست کمک نظامی کرده این رژیم این مساله را بررسی خواهد کرد.

افشاگری لاپید درباره درخواست کمک نظامی اوکراین

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد، اوکراین از اسرائیل درخواست کمک نظامی کرده این رژیم این مساله را بررسی خواهد کرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: موضع اسرائیل کاملا شبیه موضع غرب است باید همه کار کرد تا از رویارویی مسلحانه با اوکراین اجتناب شود. اسرائیل طرفی در درگیری روسیه و اوکراین نیست. از این رو هوشیارانه برخورد می‌کند.

وی اشاره کرد: براساس درخواست اوکراین، نفتالی بنت، نخست به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزاری نشستی بین او و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در قدس را مطرح کرده بود که پاسخی از جانب روسیه درخواست نشد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: از رهگذر مذاکراتی که اسرائیل با دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماسی و اطلاعات دارد شهروندان اسرائیلی از اوکراین خارج می‌شوند، من به اسرائیلی‌ها می‌گویم قبل از پیچیده شدن اوضاع به اسرائیل بازگردند.

او ادامه داد: اسرائیل طرح فوق‌العاده‌ای برای گشایش هیئت دیپلماتیک جایگزین در لویو در غرب اوکراین یا خارج کردن زمینی اسرائیلی‌ها از طریق لهستان، مجارستان، اسلواکی،‌ مولداوی و رومانی در نظر دارد و ما عملا با این کشورها مذاکرات اولیه را انجام داده‌ایم.

این اظهارات در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از لاپید نوشت: اقلیت بزرگ یهودیان در اوکراین هستند که بزرگترین اقلیت در جهان محسوب می‌شوند و ما با آنها از طریق سفیر و معاونش در ارتباط هستیم.

او افزود: هفته آینده ۳۱ پرواز هوایی به اسرائیل خواهیم داشت تا اسرائیلی‌ها را از اوکراین منتقل کنند.

وزیر خارجه این رژیم درباره عدم حمایت صریح اسرائیل از اوکراین افزود: ما باید بیش از وزیران خارجه دیگر محتاط باشیم زیرا من مشکلی دارم که وزیران خارجه دیگر ندارند.

او توضیح داد: در روسیه و اوکراین دو جامعه بزرگ یهودی هستند و بخشی از مسؤولیت ما حفظ آنهاست. این مساله می‌طلبد موضعی محتاطانه داشته باشیم و تمام تلاش ما باید عدم وقوع درگیری بین روسیه و اوکراین باشد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها