وزیرخارجه انگلیس: وقت اتخاذ تصمیم نهایی در وین است

کد خبر: 1129861

ادعا می شود که وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با همتای ایرانی از ضرورت تعجیل در اتخاذ تصمیم نهایی در مذاکرات وین سخن گفته است.

وزیرخارجه انگلیس: وقت اتخاذ تصمیم نهایی در وین است

به نقل از رویترز، دولت لندن روایت این کشور را از گفتگوی تلفنی «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس و «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی ارائه داد که امروز سه شنبه انجام شد.

ظاهراً طرف انگلیسی گفته که وقت اتخاذ تصمیم نهایی رسیده است. همچنین طبق ادعای وزارت خارجه انگلیس، آزادی بازداشتی‌های دوتابعیتی از دیگر محورهای گفتگوی تراس با امیر عبداللهیان عنوان می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس همچنین گفته است که لندن خود را به پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی اش به تهران متعهد می‌داند و برای یافتن راهی برای پرداخت آن، فوریت قائل است.

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل هزار و ۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها را به ایران متوقف کرد. رژیم پهلوی همه مبالغ مربوط به این قرارداد را که بر اساس برخی گزارش‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار بوده را پرداخت کرده است.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه انگلیس و ایران در حالی است که امیر عبداللهیان نیز با اشاره به نزدیک شدن به مرحله حساس و مهم مذاکرات وین، لزوم جدیت و مسئولیت پذیری طرف‌های مذاکره کننده با ایران را مورد تاکید قرار داد و رسیدن به این مرحله از گفت‌وگوها را بیش از هر چیز، ناشی از رویکرد منطقی و نیز ابتکار عمل طرف ایرانی دانست.

وی بر لزوم توافق جمعی میان همه طرف‌های مذاکره کننده بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها