عمران خان همتای هندی خود را به مناظره دعوت کرد

کد خبر: 1131483

عمران خان امروز (سه‌شنبه) گفت که مایل است یک مناظره تلویزیونی با همتای هندی خود جهت حل اختلافات میان این دو همسایه (پاکستان و هند) داشته باشد.

عمران خان همتای هندی خود را به مناظره دعوت کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این رقبای هسته‌ای از ۷۵ سال پیش درست از زمان به دست آوردن استقلال، "روابط ناسازگار و خصمانه‌ای" با یکدیگر داشته‌اند. آن‌ها در سه جنگ با یکدیگر جنگیده‌اند و اخیرا روابط تیره‌ای بر سر منطقه شمال مسلمان نشین کشمیر دارند؛ منطقه‌ای که هر دو کشور مدعی آن هستند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای با راشا تودی اظهار کرد: مایلم با نارندرا مودی، نخست‌ وزیر هند در تلویزیون مناظره کنم.

وی افزود که اگر این اختلافات از طریق مناظره حل و فصل شود، چنین مسئله‌ای برای میلیاردها نفر در این شبه قاره مفید و سودمند خواهد بود.

وزارت خارجه هند هنوز درخصوص این مسئله اظهار نظر نکرده است.

عمران خان با تاکید بر آن که سیاست دولتش این است که با همه کشورها تجارت داشته باشد، گفت: هند تبدیل به کشوری "متخاصم" شده و در نتیجه تجارت با آن‌ها به حداقل رسیده است.

اظهارات خان پس از آن منتشر می‌شود که «رزاق داوود»، یک مقام رسمی در حوزه امور بازرگانی و تجاری پاکستان به خبرنگاران گفته بود که او از روابط تجاری با هند حمایت می‌کند؛ امری که منفعتی را برای هر دو کشور به همراه خواهد داشت.

مصاحبه عمران خان در آستانه سفرش به مسکو انجام شد؛ جایی که وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد. همچنین، این سفر اولین سفر یک رهبر پاکستانی به روسیه در دو دهه اخیر محسوب می‌شود.

این سفر دو روزه برای گفت‌وگو در مورد همکاری اقتصادی است و قبل از بحران کنونی اوکراین برنامه ریزی شده بود.

نخست وزیر پاکستان درخصوص بحران کنونی اوکراین گفت: این مسئله به ما مربوط نیست. ما روابط دوجانبه با روسیه داریم و واقعا می‌خواهیم آن را تقویت کنیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها