واکنش مسکو به تحریم‌های واشنگتن و غرب

کد خبر: 1131581

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که مسکو می‌تواند با تحریم‌های واشنگتن و غرب کنار بیاید.

واکنش مسکو به تحریم‌های واشنگتن و غرب

 آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به اقدام واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به دلیل تحولات اوکراین و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونوف گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که تحریم‌های اعمال شده علی ما به طرزی شدید به بازارهای مالی و انرژی جانی ضربه خواهد زد. ایالات متحده هم از این موضوع قسر در نخواهد رفت و شهروندان عادی عواقب کامل افزایش قیمت‌ها را احساس خواهند کرد».

ایالات متحده در رابطه با تحولات اخیر اوکراین و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از اوکراین، اولین تحریم‌های خود علیه مسکو را اعلام کرد.

تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، بانک‌های روسیه و چند مقام این کشور را هدف قرار داده است. بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی «ونش اکونومبانک» و بانک « Promsvyazbank» روسیه با این ادعا که در تامین مالی بودجه عمومی و دفاعی روسیه نقش بسزایی دارند، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

وزارت خزانه داری آمریکا نام سه بازرگان روسی را به همراه اعضای خانواده‌شان منتشر کرد و آنها را در لیست تحریم‌ها قرار داد. این وزارت مدعی شد که افراد تحریم شده، جزو حلقه داخلی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه می باشند.

سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن هشدار داد، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه هیچ مشکلی را حل نخواد کرد. آنتونوف گفت: «تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد که روسیه با تدید اعمال محدودیت‌ها سیاست خارجی خودش را تغییر خواهد داد، بسیار سخت است».

وی افزود: «من حتی یک روز را به خاطر ندارم که کشورمان بدون محدودیت‌های اعمالی جان غرب زندگی کرده باشد. ما یاد گرفته‌ایم که در چنین شرایطی کار کنیم نه تنها برای اینکه بقا داشته باشیم بلکه کشورمان را هم توسعه دهیم»./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها