تماس تلفنی اردوغان با پوتین و علی‌اف

کد خبر: 1131748

رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز درباره مسائل منطقه‌ ای به ویژه روابط با ارمنستان و بحران جاری در اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند.

تماس تلفنی اردوغان با پوتین و علی‌اف

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف رؤسای جمهور دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه درباره مسائل منطقه‌ ای به ویژه روابط با ارمنستان و بحران جاری در اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان و پوتین رایزنی کردند

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در خصوص موضوعات اخیر در اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود تلفنی گفتگو کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این باره آمده است: در این رایزنی تلفنی مسئله روسیه- اوکراین مورد بحث قرار گرفت.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: اردوغان در تماس تلفنی با پوتین تاکید کرد که پیچیده‌تر شدن مشکل و به ویژه درگیری نظامی به نفع احدی نخواهد بود. اردوغان در تماسی تلفنی با پوتین گفت که انتظار دارد رییس جمهور روسیه در اسرع زمان ممکن برای شرکت در نشست شورای همکاری در سطح عالی به آنکارا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در این باره اعلام کرد: پوتین و اردوغان در تماسی تلفنی درباره تصمیم روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک گفتگو کردند.

بیانیه کرملین در این باره اضافه کرد: پوتین در تماس با اردوغان از واکنش آمریکا و ناتو پیرامون تضمین های امنیتی ابراز ناامیدی کرد.

دوشنبه شب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، چشم انداز توافق مینسک را تیره توصیف کرد و استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

در پی این اقدام، غرب در واکنشی تنش آفرین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال و ادعا کرد بسته به پیشرفت تحولات، آنها را افزایش می‌دهد!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها