تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1131975

روسیه در پیامی به رژیم صهیونیستی تاکید کرد روسیه در پیامی به رژیم صهیونیستی تاکید کرد بلندی های جولان و اینکه بخشی جدایی ناپذیر از سوریه است

تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی

روسیا الیوم به نقل از روزنامه هاآرتص نوشت: اندکی پس از انتشار بیانیه حمایت رژیم اسرائیل از اوکراین، «مسکو پیامی به تل آویو ارسال کرد و تأکید کرد که حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی های جولان سوریه را به رسمیت نمی شناسد.»

این روزنامه اسرائیلی نوشت: «دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل، دیروز چهارشنبه در یک نشست ماهانه درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل، به رژیم اسرائیل حمله کرد و بر موضع روسیه  مبنی بر عدم به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندهای جولان اشغالی را تاکید کرد. وی تصریح کرد که  بلندی های جولان  بخشی جدایی ناپذیر از سوریه است.»

به گزارش جماران، پولیانسکی گفت: "ما نگران برنامه های اعلام شده تل آویو برای گسترش شهرک سازی در بلندی های جولان اشغالی هستیم که مغایر با مفاد کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو است. روسیه حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی های جولان که بخشی از سوریه است را به رسمیت نمی شناسد."

این روزنامه با اشاره به اینکه «این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت  خارجه رژیم صهیونیستی  برای اولین بار پس از آغاز درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین، بیانیه‌ای در حمایت از اوکراین صادر کرد» و خاطرنشان کرد: «اسرائیل عمدا از ذکر روسیه یا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور خودداری کرد.

در این بیانیه آمده است: «اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کند و نگرانی خود را نسبت به رفاه ۸۰۰۰ اسرائیلی در اوکراین و برای سرنوشت جامعه یهودی ابراز می کند».

شایان ذکر است: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بود: حمله روسیه به اوکراین، نقض جدی نظم بین‌المللی است و تل آویو این حمله را محکوم می‌کند. سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین نیز نوشت: باورم نمی‌شود که چنین چیزی در اوکراین رخ داده است.

وزارت خارجه دولت رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش به بحران شکل گرفته میان روسیه و اوکراین بر حمایت تل‌آویو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بحران شکل گرفته میان روسیه و اوکراین تاکید کرد: اسرائیل همراهی خود را با نگرانی‌های بین‌المللی در مورد اتفاقات شرق اوکراین و تشدید اوضاع در این منطقه اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل همچنین امیدوار به راه حل دیپلماتیک است که منجر به کاهش تنش شود و آماده است در صورت لزوم به این راه حل بپیوندد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هیچ اشاره‌ای به روسیه و یا محکوم کردن اقدامات آن نشده است.

طبق گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت این بیانیه پس از دیدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با یائیر لاپید، وزیر خارجه، بنی گانتس، وزیر جنگ و آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی دولت این رژیم صادر شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند./همشهری آنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها