کنایه عجیب مقام عمانی به بایدن درباره جنگ اوکراین و روسیه

کد خبر: 1132332

نماینده سابق پارلمان عمان در کنایه‌ای خطاب به بایدن اعلام کرد آمریکا تنها در درگیری‌های کشور‌های خاورمیانه دخالت می‌کند.

کنایه عجیب مقام عمانی به بایدن درباره جنگ اوکراین و روسیه

«شیخ سلطان بن ماجد العبری» نماینده سابق پارلمان عمان در واکنش به عقب‌نشینی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل جنگ روسیه و اوکراین در کنایه‌ای اعلام کرد نظامیان آمریکا تنها در درگیری میان کشور‌های منطقه غرب آسیا دخالت می‌کنند.

او با منتشر کردن قسمتی از حرف‌های بایدن مبنی بر اینکه او قصد ندارد به درگیری میان روسیه و اوکراین نیرو اعزام کند در توییتر خود نوشت: «نیرو‌های شما فقط در کشور‌های اسلامی و عربی می‌جنگند.»

Qo0Gg6wPwvF2

بامداد روز پنجشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. پوتین پس از آن اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین برای روسیه ایجاد کرده است این کشور را مجبور کرده راه نظامی را انتخاب کند.

با این وجود کشور‌های ناتو و در راس آن‌ها آمریکا که بار‌ها به اوکراین قول حمایت داده بودند، در این خصوص سکوت کرده و اوکراین را تنها گذاشتند. در همین راستا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد ازهر ۲۷ کشور ناتو  کمک خواسته‌اند، اما آن‌ها ترسیده و جوابی به او نداده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درحالی اعلام کرد قصد ندارد به اوکراین نیروی جنگی اعزام کند که نزدیک به ۲۰ سال است نظامیان آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به غرب آسیا لشکرکشی کرده و درمقابل بجای مبارزه با تروریسم با اشغال خاک کشور‌هایی مانند افغانستان، عراق و سوریه به غارت منابع طبیعی به خصوص نفت آن‌ها مشغول شدند.

میدان نفتی العمر در سوریه یکی از میادین نفتی است که آمریکا با اشغال آن نفت سوریه را دزدیده و به پایگاه‌های خود در عراق و سوریه انتقال می‌دهد. حتی با وجود درخواست‌های سوریه مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از این کشور مقامات واشنگتن بدون در نظر گرفتن خواست روسیه اصرار دارند فقط برای مبارزه با تروریسم در این کشور ماندند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها