رایزنی دیپلمات ایرانی با مسئولان سوریه

کد خبر: 1132798

دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی با اشاره به بازسازی سوریه و وضعیت اقتصادی این کشور، تأکید کرد که باید روابط تهران-دمشق گسترش پیدا کند.

رایزنی دیپلمات ایرانی با مسئولان سوریه

 «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز دوشنبه پس از دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که آخرین تحولات سیاسی را بررسی کرده است.

خاجی به روزنامه الوطن سوریه گفت: «ما به صورت رفت‌وبرگشت با مسئولان سوریه گفت‌وهایی انجام می‌دهیم؛ در دمشق یا تهران. در مذاکرات سازنده و مثبت با مقداد، آخرین تحولات و روابط دوجانبه را بررسی کردیم».

وی با بیان اینکه سوریه در مرحله بازسازی قرار دارد و با شرایط اقتصادی جدیدی روبه‌روست، تأکید کرد: «این امر، مستلزم توسعه روابط دوجانبه ما با سوریه است... آخرین تحولات را در عرصه سوریه بررسی کردیم؛ در سطح نظامی و سیاسی».

این دیپلمات ایرانی با اشاره به اینکه در دیدار با وزیر خارجه سوریه، آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین را نیز بررسی کرده‌اند، خاطر نشان کرد: «درباره این بحران، تبادل نظر کردیم و تصمیم گرفتیم به این تبادل نظر ادامه دهیم».

وی در پایان تأکید کرد: «موضوع برگزاری دور هفتم کمیته بررسی قانون اساسی [سوریه] را بررسی کرده و از رفع موانع موجود بر سر راه این دور، ابراز خرسندی کردیم. همچنین آخرین تحولات پرونده مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران را نیز بررسی کردیم».

در همین ارتباط، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه سوم اسفند ماه جاری با خاجی تلفنی گفت‌وگو کرد. در  این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات سوریه به خصوص برگزاری نشست کمیته قانون اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی در این گفت‌وگو با تأکید بر برقراری ثبات در صحنه میدانی سوریه و اوضاع سیاسی مناسب این کشور، از توافقات به عمل آمده برای برگزاری هفتمین نشست کمیته قانون اساسی و تداوم گفت‌وگوها در چارچوب روند سیاسی، با توجه به واقعیت‌های جاری سوریه، استقبال کرد.

پدرسون ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و آرامش در سوریه و همچنین حمایت ایران از گفت‌وگوهای سیاسی، توضیحاتی درباره سفر اخیرش به دمشق و توافقات حاصله با مقامات سوریه ارائه کرد. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها