تمرین مشترک هوایی عربستان و آمریکا

کد خبر: 1133277

نیروی هوایی آمریکا و عربستان سعودی در یک تمرین مشترک در خاک آمریکا شرکت می‌کنند.

تمرین مشترک هوایی عربستان و آمریکا

عربستان سعودی از اعزام شش فروند جنگنده خود به پایگاه هوایی «نلس» در خاک آمریکا برای مشارکت در تمرین نظامی «پرچم قرمز-۲۰۲۲» که به مدت ۲۵ روز به طول خواهد انجامید خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) سرگرد ستاد «طلال بن عبدالعزیز بن بندر آل سعود» در این باره گفت که شش جنگنده چند کاره اف-۱۵ از جدیدترین نوع خود به همراه تیم‌های پشتیبانی و فنی وارد مکان تمرین شده‌اند.

به گفته وی این هشتمین حضور نیروی هوایی عربستان سعودی در این تمرین نظامی مشترک است. او گفت که قرار است در این رزمایش در حوزه عملیات جنگ الکترونیک پیشرفته و مقابله با اهداف خصمانه هوایی و پدافند و بررسی آخرین تاکتیک‌های دشمن و راههای مقابله با آن تمرین صورت گیرد.

به گفته این مقام نظامی سعودی، قرار است تا تهدیدات شبیه‌سازی شود تا شرکت کنندگان بتوانند میزان توانایی جنگاوری خود را سنجیده و برای عملیات در عرصه واقعی آماده باشند.

در تاریخ ۲۹ بهمن ماه نیز رسانه‌های سعودی اعلام کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور یک بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای سرخ همراهی کرده‌اند. ریاض طی بیانیه‌ای رسمی ادعا کرده بود که این همراهی در چارچوب تداوم همکاری‌ها بین نیروی هوایی ریاض و واشنگتن صورت گرفته و هدف از آن حفاظت از امنیت و ثبات منطقه است.

کشورهای عربستان سعودی و آمریکا به طور سالیانه در چندین رزمایش نظامی حضور دارند که آخرین آن در 12 بهمن ماه با نام «IMX/CE ۲۰۲۲» توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه با مشارکت ۶۰ کشور آغاز شده، که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها