اولیانوف: سفر گروسی به ایران بسیار موفق بود

کد خبر: 1134025

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و دستاورد بزرگ خواند.

اولیانوف: سفر گروسی به ایران بسیار موفق بود

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

این دیپلمات روس نوشت: سفر دیروز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسائل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ!

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت و افزود مذاکرات خوبی در تهران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.

گروسی در ادامه گفت که فکر می‌کند «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای پایان مذاکرات هسته‌ای به وین سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف پس از این دیدار که نزدیک دو ساعت به طول انجامید به میان خبرنگاران آمدند و اسلامی اعلام کرد که قرار است توافق دو طرف در قالب یک بیانیه منتشر شود. بر این اساس، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ مشترک صادر کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس اتمی با تأکید بر اینکه موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود، اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها