ادعای لاپید درباره جنگ اوکراین و مذاکرات هسته‌ای

کد خبر: 1134374

وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در ریگا، پایتخت لتونی با یکدیگر دیدار کردند.

ادعای لاپید درباره جنگ اوکراین و مذاکرات هسته‌ای

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا و بائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و جنگ اوکراین با همدیگر ملاقات کردند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: جنگ اوکراین و مذاکرات هسته‌ای وین وقایعی هستند که ممکن است جهانی را که می‌شناسیم را تغیییر دهد.

او در ادامه مدعی شد: ما هرچه در توان داریم برای توقف جنگ اوکراین بکار می‌بریم و حمله روسیه را نیز محکوم می‌کنیم. اسرائیل با طرفین درگیر در گفتگو است و ما با آمریکا و دیگر شرکای اروپایی مان هماهنگی داریم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: از مشارکت اسرائیل در تلاش‌ها برای توقف تجاوز روسیه به اوکراین قدردانی می‌کنم.

این جنگ که به طور غیرقابل توجیهی از سوی روسیه آغاز شده و باعث ویرانی عظیم برای اوکراین و مردم آن شده است، ضروری است پایان یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خطاب به همتای اسرائیلی خود مدعی شد: ما متحد و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.

گفتنی است هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد. پس از شروع دور جدید مذاکرات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند.

انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که مذاکرات وین اکنون در برهه حساسی قرار دارد. پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها