موضع کرزی درباره مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند

کد خبر: 1134597

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت جمهوری اسلامی ایران در هر وضعیتی همکار و همگام افغانستان بوده است.

موضع کرزی درباره مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند

رئیس جمهور اسبق افغانستان با بیان اینکه این کشور همیشه بهترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران داشته گفت: ایران از هیچ کمکی به دولت و مردم افغانستان دریغ نکرده است.

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته که افغانستان همواره با اشغال و تجاوز نیروهای خارجی و همچنین جنگ داخلی روبرو بود نه تنها پذیرانی میلیونها مهاجر این کشور بوده، بلکه کمکهای مادی و معنوی فراوانی برای رشد و توسعه این کشور در اختیار دولت و مردم این کشور قرار داده است. 

«حامد کرزی» رئیس جمهور اسبق افغانستان، درباره روابط ایران و افغانستان و زمینه‌های همکاری میان دو کشور گفت: ایران در زمان ریاست جمهوری من دوست واقعی مردم افغانستان بود و از هیچ کمکی به مردم این کشور دریغ نکرد و در هر وضعیتی همکار و همگام افغانستان بود.

کرزی با اشاره به کمک فراوان جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان گفت: در دو دهه اخیر که آمریکا و ناتو در افغانستان حضور داشت، با وجود اختلافات ایران با آمریکا و ناتو، روابط تهران - کابل در بالاترین سطح قرار داشت.

رئیس جمهور اسبق افغانستان در پاسخ به پرسشی درباره مسائل آب میان دو کشور و مسئله حقابه ایران از رودخانه هیرمند گفت: من در زمان ریاست جمهوری خود همواره به کابینه گفته بودم که ایران همسایه بزرگ ما است و درصورتی که ما آب بیشتری داشته باشیم و کشور همسایه ما دچار کم آبی و به آب نیاز داشته باشد بدون توجه به هر گونه تفاهم نامه منعقد شده، باید به رسم همسایه داری، آب بیشتری به ایران بدهیم./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها