تلاش مجلس آمریکا برای تصویب لایحه ممنوعیت واردات نفت از روسیه

کد خبر: 1134613

رسانه های آمریکایی گزارش دادند نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که این مجلس لایحه ممنوعیت واردات نفت از روسیه را تصویب خواهد کرد.

تلاش مجلس آمریکا برای تصویب لایحه ممنوعیت واردات نفت از روسیه

رسانه های آمریکایی گزارش دادند نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که این مجلس لایحه ممنوعیت واردات نفت از روسیه را تصویب خواهد کرد.

به گزارش رسانه های آمریکایی به نقل از یکی از مقامات دمکرات، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که مجلس نمایندگان  آمریکا لایحه ممنوعیت واردات نفت از روسیه را تصویب خواهد کرد و انتظار می‌رود این لایحه شامل موارد دیگری نیز باشد.

او همچنین به همکارانش گفته است که کاخ سفید چند روز است به او در مورد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت نفت روسیه اطلاع داده است.

این درحالی است که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته به خبرنگاران گفت که بایدن هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته است.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از سه مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز واردات نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ از روسیه را متوقف کند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد به دلیل اختلاف با کشورهای اروپایی بر سر ممنوعیت واردات انرژی از روسیه، آمریکا این کار را به تنهایی و بدون متحدان اروپایی خود انجام خواهد داد. کشورهای اروپایی در مقایسه با آمریکا، وابستگی بیشتری به انرژی تولید شده در روسیه دارند.

بر اساس این گزارش، واردات انرژی آمریکا از روسیه بخش کوچکی از واردات این کشور از جهان را به خود اختصاص می دهد. در سال ۲۰۲۱، واردات انرژی آمریکا از روسیه ۸ درصد از کل واردات انرژی این کشور بود که تنها ۳ درصد از این واردات به نفت اختصاص داشت.

به گفته مقامات آمریکایی، مقامات در کاخ سفید در یک هفته گذشته مشغول بررسی چگونگی مدیریت هرگونه تصمیم برای قطع واردات انرژی از روسیه بوده اند.

مقامات دولت بایدن ر هفته جاری به ونزوئلا سفر کردند تا در خصوص فروش نفت این کشور در بازار جهانی گفتگو کنند.

سی ان ان همچنین گزارش داد همچنین بایدن احتمالا برای متقاعد کردن سعودی ها جهت افزایش تولید نفت خود، به عربستان سفر خواهد کرد. از سوی دیگر،  یک توافق هسته ای احتمالی با ایران می تواند حجم قابل توجهی از نفت را به بازار جهانی برگرداند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز گزارش داد قیمت بنزین در آمریکا، برای اولین بار از سال  ۲۰۰۸  میلادی تاکنون، از ۴ دلار در هر گالن فراتر رفته و بزرگترین افزایش یک هفته ای را از  سال ۲۰۰۵ به ثبت رسانده است. به دنبال حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم هایی را با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان، اعمال کردند.  

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها