نفت روسیه تحریم شد

کد خبر: 1134618

«جو بایدن» در سخنان خود پیرامون اقدامات محدود کننده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین گفت: آمریکا واردات نفت از روسیه را تحریم کرد.

نفت روسیه تحریم شد

«جو بایدن» در سخنان خود پیرامون اقدامات محدود کننده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین گفت: آمریکا واردات نفت از روسیه را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جو بایدن رییس جمهور آمریکا سخنان خود درباره اقدامات محدود کننده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین را آغاز کرد.

رییس جمهور آمریکا در این باره گفت: من هدف قرار دادن اقتصاد روسیه را با ممنوع کردن واردات نفت و انرژی از این کشور اعلام می کنم. آمریکا از اوکراین حمایت می کند و این حمایت خود را آشکارار اعلام کرده است!

وی در ادامه افزود: شاید برخی از کشوهای اروپایی نتوانند با ما در تحریم نفت و گاز روسیه همراه شوند؛ اما ما می توانیم این کار را انجام دهیم! با متحدان اروپای مان به مشورت های خود ادامه می دهیم.

جو بایدن اضافه کرد: ارسال تسلیحات از آمریکا هر روز برای اوکراین انجام می شو! با فنلاند و آلمان و هلند در این خصوص همکاری کرده ایم. کمک های بشردوستانه نیز به اوکراین ارسال کرده ایم و به این کار ادامه می دهیم. ژنرال میلی هم با همه شرکای ما در ناتو حرف زده و به همه کشورهای هم مرز با روسیه اطمینان داد که بر اساس ماده ۵ ناتو از کشورهای این سازمان حمایت می کنیم.

بایدن در ادامه افزود: من با همتایات خود در انگلیس و آلمان در خصوص خشونت ها در اوکراین حرف زدم. بسته تحریم های اقتصادی بسیار شدیدی را علیه روسیه اعمال می کنیم. روبل روسیه به شدت سقوط کرده است. بانک مرکزی روسیه دیگر نمی تواند نقدینگی به این کشور تزریق کند. دس رسی روسیه به فن آوری را کم و قطع کردیم و هرچه بیشتر اقتصاد روسیه از این اقدامات متأثر خواهد شد.

این مقام آمریکایی افزود: ویزا و مستر کارت هم خدمات خود را به روسیه تعلیق کرده اند؛ بازار بورس روسیه تعطیل شده و همه در این مسیر در حال همکاری هستند. وزارت دادگستری آمریکا هم حرکتی را در این مسیر برای مصادره دارایی های روسیه آغاز کرده است. یکی از این کِشتی های روسیه که توقیف شده است، میلون ها دلار قیمت داشت.

وی خاطر نشان کرد: قیمت بنزین در آمریکا ۷۵ سنت افزایش یافته است؛ اما من تلاش می کنم تا با آزاد سازی ۶۰ میلون بشکه از ذخایر نفتی مان تأثیر این رخدادها در امریکا را کم کنم. همه هزینه های تحمیل شده به مردم به دلیل جنگ پوتین است، اما شرکت ها نباید قیمت هایشان را افزایش داده و سوئ استفاده کنند. اکنون باید نقش خود را ایفا کرده و نشان دهیم با اقدمات روسیه مبارزه می کنیم.

بایدن گفت: ما باید به خودکفایی در تولید انرژی برسیم و این موضوع را به متحدان اروپای مان هم گفتم؛ باید از مالیات انرژی برای کمک به خانواده های امریکایی کمک کنیم تا در آینده احدی نگران هزینه سوخت نباشد.

ریس جمهور آمریکا ادعا کرد: سران اوکراین به دنبال آتش بس هستند و می خواهند از طریق دیپلماسی مشکل را حل کنند! پوتین مدارس و بیمارستان ها را هدف قرار می دهد. پوتین یک نیروگاه هسته ای را هفته گذشته هدف قرار داد! پوتین نمی تواند همه این کشور را تصرف کند.

وی اضافه کرد: بسته ۱۲ میلیادری کمک ها به اوکراین را من درخواست کردم! مردم اوکراین نشان دادند که نمی گذارند پوتین به هدفش برسد. نمی گذاریم سرکوب وحشیانه پوتین ادامه پیدا کند! تاریخ در حال تکرار است. اگرچه تحریم های امروز به پوتین ضربه می زند؛ اما هزینه هایی هم برای ما دارد.

جو بایدن ادامه داد: ما به هماهنگی با شرکای خود در این خصوص ادامه می دهیم. محموله های نظامی در راه اوکراین هستند. دیروز هم با همتایان کانادایی، انگلیسی و آلمانی خودم در این باره حرف زدم. روبل روسیه اکنون کمتر از ۵۰ سنت شده است!/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها