وزیر بهداشت: امسال کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت

کد خبر: 1135076

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت.

وزیر بهداشت: امسال کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت بیمارستان فیروزآبادی شهرری گفت: ما امسال از محل ارزش افزوده بودجه خوبی دریافت نکردیم و از ۱۷ هزار میلیارد تومانی که مصوب شده بود ۱۲ هزار میلیارد تخصیص یافت که تاکنون فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم که ۴۰۰ میلیارد تومان آن به واکسن اختصاص یافت.

وی افزود: به طور کلی منابع وزارت بهداشت شامل منابع پایدار و درآمدهای اختصاصی است. منابع پایدار ما یک درصد ارزش افزوده و مالیات بر سیگار هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال نمایندگان مجلس منابع پایدار ما را طوری تامین کنند که بتوانیم تحولات مد نظرمان را در حوزه سلامت را انجام دهیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد مراکز درمان ناباروری گفت: برای درمان ناباروری و ایجاد مراکز ناباروری امسال منابعی اختصاص نیافت که امیدواریم برای سال آینده اختصاص یابد.

دکتر عین‌اللهی بیان داشت: مساله جمعیت اولویت اول است برای همین قرارگاه جمعیت را در وزارت بهداشت ایجاد کردیم، بنابراین با اختصاص یافتن این منابع بهتر می توانیم مساله ناباروری را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که شهرری ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: این منطقه امکانات درمانی کمی دارد و فقط دو بیمارستان فیروزآبادی و هفت‌تیر را در این منطقه داریم که تکافوی نیازها را نمی‌کند.

وی اظهار داشت: کار ساخت بیمارستان جدید فیروزآبادی حدود ۱۸ سال طول کشیده و معطل تجهیزات است و با وجود این‌که در دولت قبل افتتاح شده ولی هنوز تجهیز نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت گفت: قرار شده ظرف یکماه آینده با حداکثر امکاناتی که داریم این بیمارستان را تجهیز کنیم. بیمارستان بسیار خوبی است و حدود ۱۲ اتاق عمل دارد. امکانات تصویربرداری بسیار پیشرفته و امکانات جراحی قلب باز دارد. 

 عین‌اللهی افزود: امیدواریم در این دولت با سیاست‌هایی که حضرت آیت الله رییسی دارند، بتوانیم مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی را در جنوب شهر تهران افتتاح کنیم. در هفته‌های گذشته نیز در ملارد و رباط کریم افتتاح‌هایی داشتیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها