رایزنی چاووش‌اوغلو و بورل درباره اوکراین/دیدار یک ساعته اردوغان با نچیروان بارزانی

کد خبر: 1135506

وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره اوکراین با وی گفتگو کرد.

رایزنی چاووش‌اوغلو و بورل درباره اوکراین/دیدار یک ساعته اردوغان با نچیروان بارزانی

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

بررسی آخرین تحولات اوکراین و موضوع قبرس از جمله محورهای این دیدار بود.

گفتنی است که مجمع دیپلماسی آنتالیا با موضوع «تجسم مجدد دیپلماسی» از دیروز آغاز و تا فردا ۱۳ مارس در مرکز شهر آنتالیا برگزار می‌شود./مهر

دیدار یک ساعته اردوغان با مقام ارشد اقلیم کردستان عراق

منابع خبری به دیدار رئیس جمهور ترکیه با رئیس اقلیم کردستان عراق اشاره کردند که پشت درهای بسته در آنتالیا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار پشت درهای بسته و در هتل محل اقامت اردوغان در آنتالیا به مدت یک ساعت برگزار شد.

در این دیدار فؤاد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه، هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و فخرالدین آلتون، رئیس دفتر رئیس جمهور ترکیه حضور داشتند.

همچنین نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق، روابط بین اربیل و بغداد، روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان و آخرین تحولات اوکراین و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

وزیر خارجه ترکیه ضمن قدردانی از رئیس اقلیم کردستان عراق بابت شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا، تاکید کرد که ترکیه به روابط با عراق و اقلیم کردستان و اوضاع سیاسی عراق اهتمام دارد.

از طرفی دیگر بارزانی ضمن اعلام حمایت از تلاش های ترکیه در میزبانی از وزرای خارجه روسیه و اوکراین، نسبت به پایان این بحران و برقراری صلح و ثبات و امنیت بین المللی و قربانی نشدن شمار بیشتری از مردم ابراز امیدواری کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که اقلیم تمایل دارد مشکلات با دولت فدرال عراق بر اساس قانون اساسی حل شود.

بارزانی که برای شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا به ترکیه رفته است، پیش از این با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز دیدار و درباره آخرین تحولات اوکراین و آثار و پیامدهای این جنگ، روابط عراق و اقلیم کردستان با قطر و اوضاع در افغانستان و کل منطقه رایزنی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها