واکنش سید حسن نصرالله به ادعای حضور حزب‌الله در اوکراین

کد خبر: 1136969

دبیرکل حزب‌الله لبنان: حضور رزمندگان و مستشاران حزب‌الله در اوکراین را که در کنار نیروهای روسی می‌جنگند، قاطعانه تکذیب می‌کنم.

واکنش سید حسن نصرالله به ادعای حضور حزب‌الله در اوکراین

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که هیچ نیروی رزمی یا کارشناسی از این جنبش در اوکراین حضور ندارد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شامگاه امروز جمعه هر گونه حضور نیروهای این جنبش در اوکراین را تکذیب کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از نصرالله گزارش داد: «من به صورت قاطع، حضور رزمندگان یا کارشناسان حزب الله در اوکراین را که در کنار نیروهای روس بجنگند، تکذیب می‌کنم».

وی تأکید کرد: «هیچ فردی از حزب الله، نه رزمنده و نه کارشناس، به این میدان [جنگ] یا هر میدان جنگی دیگر، نمی‌رود».

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد، باید از حکومت و دولت لبنان خواسته شود که مرکز مدیریت بحران تشکیل دهد؛ زیرا پیامدهای جنگ به لبنان و منطقه رسیده است.

در همین ارتباط، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله به تازگی دولت آمریکا را اولین و آخرین مسئول آنچه در اوکراین روی می‌دهد، دانست، زیرا  این آمریکا بود که در این مسیر برنامه‌ریزی، تحریک و فشار آورد.

 وی تصریح کرد: «اوکراین قربانی سیاست تنش‌افزایی ایالات متحده آمریکا در جهان شده است. درسی که از آن‌چه در جریان است می‌توان گرفت، این است که حمایت آمریکا از ابزارها و متحدانش فقط یک سراب است نه حقیقت. حقیقت این است که رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور سابق افغانستان که به آمریکا دل بستند و به آن اعتماد کردند، اعتراف کردند که ایالات متحده آن‌ها را تنها گذاشته است».

این مقام حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «روحیه نژادپرستانه همچنان بر رفتار مدعیان تمدن، پیشرفت و توسعه و منادیان حقوق بشر حاکم است. در پیشرفته‌ترین کشورها که نشان می‌دهند به حقوق بشر بسیار اهتمام می‌ورزند، یعنی ایالات متحده آمریکا و اروپا شاهدیم که چگونه با  با سیاه پوستان رفتار می‌شود».

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: «روحیه نژادپرستانه در غرب این روزها در برخورد با حوادث جاری اوکراین خود را نشان می‌دهد و متوجه می‌شویم که چگونه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، از منظر نژادپرستانه، اوکراین را کشوری متمدن بر خلاف سایر کشورهایی که شاهد جنگ هستند، می‌دانند».

 دعموش در پایان گفت: «ما جنگ، کشتار، اشغال، ویرانی و نابودی را در هر منطقه‌ای از جهان بر اساس اصل رد بی عدالتی و تجاوز رد می کنیم. غرب امروز در مقابله با بحران‌های جهان با استانداردهای دوگانه سروکار دارد، در حالی که علیه جنگ اوکراین قیام می‌کند، در مقابل جنایاتی که آمریکا و عربستان سعودی علیه مردم یمن مرتکب شده‌اند یا در قبال دزدی‌های آمریکا از نفت سوریه و پول مردم افغانستان، سکوت می‌کند»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها