افشاگری لاوروف درباه مذاکرات مسکو-کی‌یف

کد خبر: 1137129

وزیر خارجه روسیه در سخنانی با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال اوکراین، گفت: آمریکا مانع از موافقت «کی‌یف» با ساده‌ترین شروط «مسکو» می‌شود.

افشاگری لاوروف درباه مذاکرات مسکو-کی‌یف

به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال اوکراین، گفت: آمریکا مانع از موافقت «کی‌یف» با ساده‌ترین شروط «مسکو» می‌شود.

بر اساس این گزارش، لاوروف در این خصوص اظهار داشت: در جریان مذاکرات میان مسکو و کی یف شاهد آن هستیم که مسئولان واشنگتن مواضع و خواسته‌های خود را به مقامات اوکراین تحمیل می‌کنند.

وی افزود: از همین روی، کاملاً واضح است که آمریکایی‌ها به دنبال توقف جنگ در اوکراین نیستند. همگان می‌دانند که مسکو همواره راهکار دیپلماسی را بر هر راهکار دیگری ترجیح داده است. درست به همین دلیل است که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، رئیس جمهور پوتین با پیشنهاد همتای اوکراینی خود برای آغاز مذاکرات صلح موافقت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: در ابتدای امر حضور هیأت مذاکره کننده اوکراینی در مذاکرات صلح، ظاهری بود اما رفته رفته اوضاع بهتر شد. وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طرح اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین که در واقع وابسته به ناتو هستند، یک عوام فریبی محسوب می‌شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها