هراس صهیونیست‌ها از آغاز انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان

کد خبر: 1137499

رژیم اسرائیل که از آغاز انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان هراس دارد ، به زعم خود از خلال اقداماتی متفاوت از جمله ارائه تسهیلات اقتصادی به فلسطینیان تلاش می‌کند تا در برابر مقاومت بایستد.

هراس صهیونیست‌ها از آغاز انتفاضه جدید فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان

رژیم اشغالگر اسرائیل با تمام سرویس‌های امنیتی به دلیل وضعیت میدانی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه نگران است و از شعله‌ور شدن درگیری‌ها به دلیل تنش‌های اخیر که همه امور را به سمت یک انفجار بزرگ پیش می‌برد، هراس دارد.

به گزارش روزنامه رای الیوم، رژیم اسرائیل پس از ناکامی در استفاده از کارت‌های تهدید و فشار برای ایجاد تغییر در نشانه‌های خشم فلسطینی‌ها که جرقه‌های آن در هر جایی زده شده است و آخرین آن، عملیات قهرمانانه «بئر السبع» بود، به ترفند دیگری متوسل شده است. این ترفند آخرین کارت این رژیم است و حداقل ممکن است از خلال آن موفق به تاخیر انداختن «ساعت صفر» شود.عملیات اخیر «بئر السبع»  منجر به کشته و زخمی شدن حداقل 6 اسرائیلی شد و این عملیات به منزله یک شوک امنیتی بزرگ برای اشغالگران صهیونیست بود.

«تسهیلات اقتصادی» جدیدترین و گسترده‌ترین جمله‌ای است که رسانه‌های عبری طی ساعات گذشته آن را بازنشر می‌دهند، گویی که این ابزار، معامله جدیدی است تا دست مقاومت را از روی ماشه بردارد و در مقابل فلسطینی‌ها قرار می‌گیرد. تعدادی زیادی از مقامات اسرائیلی درباره این کارت که به نظر آن‌ها می‌تواند درگیری‌ها را به تعویق بیندازد یا به درگیری‌ها پایان دهد، صحبت می‌کنند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در تلاش است تا از تشدید اوضاع کنونی جلوگیری کند و به همین دلیل سران آن از جمله «نفتالی بنت» نخست وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل چندین سفر به ایالات متحده، اردن، امارات متحده عربی و مصر داشتند تا سران آنها را وادار به تلاش برای جلوگیری از شعله‌ور شدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی به منظور خنثی کردن انفجار ،از ترس تکرار سناریوی ماه رمضان گذشته که شاهد «هدیه بیت المقدس» بود، از اقدامات زیادی برای آرام کردن اوضاع در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس صحبت کرده‌اند که این اقدامات شامل برداشتن محدودیت‌ها برای ادای نماز جماعت در مسجدالاقصی، برچیدن موانع از میدان باب العمود و ورودی‌های مسجد الاقصی، اجازه دادن به نمازگزاران با رده سنی مختلف برای اقامه نماز جماعت، اجازه ملاقات با خانواده‌های زندانیان «فتح» در غزه و برپایی برنامه‌ای برای دیدار و همچنین دیدار ساکنان کرانه باختری با اعضای خانواده خود در غزه و مناطق اشغالی از طریق اعطای مجوزهای خاص در روز عید بوده است.

علاوه بر این تسهیلات، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» مدعی شد که اسرائیل تسهیلات چشمگیر جدیدی را برای ساکنان نوار غزه اعلام می‌کند و سهمیه نیروی کار را از 12 هزار نفر که دو هفته پیش اعلام شده بود به 20 هزار نفر افزایش می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، رژیم اشغالگر یک‌شنبه هفته آینده طرح بنی گانتس برای افزایش چشمگیر تعداد کارگرانی که وارد غزه می‌شوند تا چند ماه آینده با هدف بهبود رفاه اقتصادی خانواده‌های غزه تصویب خواهد کرد.

پس از عملیات شمشیر قدس در ماه مه گذشته، رده سیاسی اسرائیل بنا به توصیه ارتش این رژیم، تصمیم به افزایش سهمیه کارگران از 7 به 10 هزار نفر گرفت و اخیراً به 12 هزار نفر افزایش یافت. .

این روزنامه همچنین نوشت: «راه سازش از اقتصاد می‌گذرد. تا اینجای کار مشخص است که این امر درست بوده است. ورود کارگران منجر به بهبود وضعیت اقتصادی غزه شده است، زیرا هر کارگر در زمینه کشاورزی یا ساخت و ساز بیش از 5000 شیکل در ماه و حتی بیشتر دریافت می کند، این 4 تا 5 برابر متوسط دستمزد غزه است و این بر رفاه در نوار غزه تأثیر می گذارد»./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها