واکنش مسکو به حمله اوکراین به یک انبار سوخت در خاک روسیه

کد خبر: 1138304

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تایید حمله اوکراین به یک انبار سوخت در شهر مرزی «بلگورود» روسیه، در این خصوص اظهارنظر کرد.

واکنش  مسکو به حمله اوکراین به یک انبار سوخت در خاک روسیه

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که حمله اوکراین به یک انبار سوخت در شهر «بلگورود» روسیه شرایط راحتی برای ادامه مذاکرات صلح با کی‌یف ایجاد نکرده است.

به گزارش رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک کنفرانس تلفنی گفت که مقامات هر کاری را برای سازماندهی مجدد زنجیره تامین سوخت و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی این منطقه انجام می‌دهند.

در همین حال، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (جمعه) در پاسخ به سوالی درباره این حمله در یک نشست خبری در لهستان گفت: «نمی‌توانم این ادعا را تأیید یا رد کنم که اوکراین در این امر دست داشته، زیرا من تمام اطلاعات نظامی را در اختیار ندارم».

دیمیترو کولبا همچنین با بیان اینکه اوکراین منتظر پاسخ رسمی روسیه به پیشنهادهای ارائه شده از سوی کی‌یف در مذاکرات صلح در ترکیه است، افزود: قدرت‌های خارجی اوکراین را برای مصالحه در مذاکرات تحت فشار قرار نمی‌دهند.

این واکنش‌ها در حالی است که رسانه‌ها امروز جمعه از ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین به شکل ویدئویی خبر داده و اعلام کردند، «ولادیمیر مدینسکی» دستیار رئیس‌جمهور روسیه و رئیس هیأت روسی در مذاکرات با اوکراین گفت موضع فدراسیون روسیه در مورد کریمه و منطقه دونباس بدون تغییر است.

کرملین

در ساعات ابتدایی امروز (جمعه) یک مقام منطقه‌ای روس گفت که دو بالگرد نظامی اوکراین به یک انبار نفت در شهر بلگورود روسیه حمله کردند که به نوشته رویترز، اولین اتهام حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو علیه کی‌یف است.

به نوشته رویترز، تصاویر منتسب به این حمله که در فضای مجازی منتشر شده، چیزی شبیه به شلیک چند موشک از ارتفاع پایین و به دنبال آن یک انفجار را نشان می‌دهد. این خبرگزاری افزوده که نتوانسته این تصاویر را تایید کند. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، شرکت نفت روسی «روسنفت» (Rosneft) که مالک این انبار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسیده، اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد علت آن ارائه نکرد.

در همین حال برخی رسانه‌های غربی در ادعایی، احتمال عملیات پرچم دروغین از سوی روسیه را مطرح کرده‌اند. غربی‌ها ادعا می‌کنند روسیه قصد دارد حملات «پرچم دروغین» را به عنوان توجیهی برای ادامه جنگ علیه اوکراین ترتیب دهد. 

به نوشته رویترز، یک انبار مهمات در نزدیکی بلگورود روز چهارشنبه آتش گرفت و باعث یک رشته انفجار شد. در آن زمان، گلادکوف گفته بود که مقامات روس منتظر هستند تا وزارت دفاع روسیه علت آن را مشخص کند. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها