واکنش مقام حزب‌الله به طرح پیشنهادی اعراب به لبنان/خلع سلاح مقاومت، محال است

کد خبر: 1139141

یکی از اعضای فراکسیون حزب‌الله به کسانی که برای خلع سلاح این جنبش تلاش می‌کنند، گفت، هرگز نمی‌توانند به هدف خود برسند.

واکنش مقام حزب‌الله به طرح پیشنهادی اعراب به لبنان/خلع سلاح مقاومت، محال است

 «حسن عزالدین» از اعضای فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» امروز (سه شنبه) از حملات متعدد برخی طرف‌ها به سلاح این جنبش در لبنان انتقاد کرد.

بر اساس گزارش «المنار»، وی گفت، برخی در لبنان کاری جز هدف گرفتن سلاح حزب‌الله ندارند، سلاحی که به لبنان و ملت آن عزت داده است.

عزالدین تأکید کرد: هیچ کسی در جهان نمی‌تواند سلاح مقاومت را از آن بگیرد زیرا برای ما مانند روح بدن است. آمریکا، تهیه‌کنندگان قطعنامه‌های شورای امنیت، غرب، برخی کشورهای عربی و نیز برخی شرکا در کشور از سال ۲۰۰۶ برای خلع سلاح مقاومت می‌کوشند اما نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

گفته می‌شود یکی از مفاد طرح پیشنهادی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به لبنان که از طریق کویت تحویل مقامات لبنانی شده مربوط به حزب الله و سلاح آن است.

چندی پیش، «جبران باسیل» رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی لبنان/وابسته به رئیس‌جمهور این کشور) در مصاحبه‌ای در خصوص سلاح حزب‌الله که بحث و جدل‌ها در خصوص آن زیاد است و عده‌ای خواهان خلع سلاح حزب‌الله هستند، هم گفت: از نظر ما این سلاح برای دفاع از لبنان و حاکمیت آن کارکردی تعیین‌شده دارد./منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها