لاوروف: کی یف به دنبال اقدامات تحریک آمیز است

کد خبر: 1140272

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی ضمن شرح اهداف مسکو در اوکراین گفت کی یف به دنبال اقدامات تحریک آمیز است.

لاوروف: کی یف به دنبال اقدامات تحریک آمیز است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت غرب به دنبال آن است که اوکراین را به پایگاهی برای سرکوب روسیه تبدیل کند. همچنین این احتمال وجود دارد که مانند حادثه «کراماتورسک» نیرو‌های اوکراینی با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی غرب، اقدامات تحریک‌آمیز جدیدی را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه گفت: «سلطه آمریکا با نقض فاحش قوانین بین‌المللی و بر اساس برخی قوانین نامعلوم که در برخی موقعیت‌های خاص تحمیل می‌شوند، شکل گرفته است».

وی با بیان اینکه مسکو تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد، خاطرنشان کرد که عملیات در اوکراین با هدف پایان دادن به برنامه‌های آمریکا برای تسلط جهانی است.

لاوروف همچنین از جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا به خاطر اظهارات اخیرش انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که اکنون قوانین به شدت تغییر کرده است و این یک تغییر کاملاً جدی است.

گفتنی است، جوزپ بورل امروز اعلام کرد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه یک گزینه است. قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا به زودی در مورد این گزینه با یکدیگر بحث کنند.

حادثه «کراماتورسک» که لاوروف به آن اشاره دارد روز جمعه اتفاق افتاد. طی این حادثه، دو موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» در نزدیکی پایتخت اوکراین شلیک شد که در آن زمان تعداد زیادی غیرنظامی در آن حضور داشتند. به دنبال شلیک این دو موشک، تا کنون ۵۷ غیر نظامی از جمله ۵ کودک جان خود را از دست داده اند. در ساعات اولیه، مقامات اوکراینی روسیه را مسئول حمله مذکور معرفی کردند، اما روسیه اعلام کرد تحلیل داده‌ها و بررسی شعاع موشک پرتاب شده نشان می‌دهد این دو موشک از مواضع اوکراین پرتاب شده اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها