مکرون و لوپن، کدام یک پیروز انتخابات خواهند بود؟

کد خبر: 1140315

بر اساس نتایج قطعی دور اول انتخابات فرانسه مکرون و لوپن با کسب ۲۷,۸۵درصد و ۲۳,۱۵درصد آرا به دور دوم راه یافتند.

مکرون و لوپن، کدام یک پیروز انتخابات خواهند بود؟

شمارش آرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پایان رسید.براساس آمار قطعی که وزارت کشور فرانسه دوشنبه اعلام کرد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که یکشنبه (دیروز) برگزار شد، امانوئل مکرون با کسب ۲۷,۸۵ درصد آرای رأی دهندگان، در رأس قرار گرفت. پس از مکرون، مارین لوپن با کسب ۲۳,۱۵درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و به این ترتیب به دور دوم راه یافت. ژان-لوک ملانشون به رغم کسب ۲۱,۹۵درصد آرا، از رقابت حذف شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، انتخابات بعدی ۲۴ آوریل (کمتر از دو هفته دیگر) برگزار خواهد شد.

در حالی که مکرون نسبت به باقی نامزد‌های ریاست جمهوری آرای بیشتری کسب کرده است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت وی نسبت به دوره اول ریاست جمهوری‌اش کاهش یافته است. حمایت از لوپن، رقیب راست‌گرای مکرون در هفته‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است. اگرچه او بیشتر به خاطر سیاست‌های راست افراطی‌اش مانند محدود کردن شدید مهاجرت و ممنوعیت حجاب مسلمانان در مکان‌های عمومی شناخته شده است، اما این بار زبانش را نرم‌تر کرده و بیشتر روی مسائل مربوط به افزایش هزینه‌های زندگی تمرکز کرده است؛ مسئله‌ای که این روز‌ها نگرانی اصلی رای دهندگان فرانسوی است.

لوپن در سخنرانی روز گذشته خود متعهد شد که در صورت پیروزی در دور دوم، رئیس جمهور «همه فرانسوی‌ها» خواهد شد و از کسانی که به مکرون رای ندادند، خواست در دور دوم از او حمایت کنند.

بر اساس تحلیلی که موسسه نظرسنجی Ifop-Fiducial برای شبکه‌های تلویزیونی فرانسه انجام داده است، دور اول انتخابات فرانسه با بی‌علاقگی رای‌دهندگان همراه بود و مشارکت ۷۳.۳ تخمین زده شد. این کمترین میزان مشارکت در دور اول انتخابات در ۲۰ سال گذشته فرانسه است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها