رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا پس از پنج سال

کد خبر: 1140808

در بحبوحه افزایش گمانی‌زنی‌ها درخصوص آزمایش هسته‌ای کره شمالی در این هفته، کشتی‌های جنگی آمریکا و ژاپن جهت نشان دادن اتحاد نظامی نزدیک خود، رزمایش مشترک دریایی را برای اولین بار پس از پنج سال در آب‌های بین ژاپن و شبه جزیره کره برگزار کرده‌اند.

رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا پس از پنج سال

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناوگان هفتم ایالات متحده و نیروی دفاع دریایی ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که یک رزمایش مشترک دریایی را در دریای ژاپن از دیروز شروع کرده‌اند. از سال ۲۰۱۷ این اولین رزمایش مشترک دریایی آن‌ها محسوب و همچنین به عنوان تلاشی بری متوقف کردن "تحریکات کره شمالی" تلقی می‌شود.

کره‌شمالی روز دوشنبه به مناسبت دهمین سالروز ریاست کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر حزب حاکم کارگران، مدیریت وی در حوزه توسعه تسلیحات اتمی را تحسین کرد، به دستاوردهای سیاسی وی بالید و از پرتره‌ها و نمایشگاه‌های جدید رونمایی کرد.

هم زمان با این انتشار این خبر، کارشناسان دفاعی هشدار داده‌اند که کره شمالی ممکن است یک آزمایش موشکی یا هسته‌ای دیگر را طی این هفته انجام دهد.

ژاپن همچنین به دلیل فعالیت نظامی روزافزون چین که موجب "افزایش تنش‌ها" شده، رزمایشات مشترک نظامی خود را در سال‌های اخیر با ایالات متحده، نزدیکترین متحدش و همچنین شرکای منطقه‌ای خود افزایش داده است.

هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: این رزمایشات مشترک مستمر با هدف تقویت همکاری نظامی بین ژاپن و آمریکا انجام می‌شود. ما به تقویت و افزایش توان دفاعی ژاپن- آمریکا ادامه می‌دهیم.

پس از اتمام این رزمایش، جزئیات خبر توسط وزارت دفاع ژاپن منتشر خواهد شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها