تماس تلفنی وزیر خارجه اوکراین با امیرعبداللهیان

کد خبر: 1140809

وزیر خارجه اوکراین از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود خبر داد و از ایران به دلیل اعزام تیم پزشکی به اوکراین تشکر کرد.

تماس تلفنی وزیر خارجه اوکراین با امیرعبداللهیان

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز (چهارشنبه) در توییتی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: «با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه (جمهوری اسلامی ایران) گفت‌وگوی تلفنی داشتم. ایران در مقابل جنگ روسیه علیه اوکراین ایستاده و از راه‌حل دیپلماتیک حمایت می‌کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان به دلیل رد ادعاهای مربوط به انتقال تسلیحات به روسیه با کمک شرکت‌های ایرانی و همچنین تیم پزشکی اعزامی به اوکراین سپاسگزاریم».

از آغاز بحران اوکراین، این دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و کولبا بوده و دو وزیر خارجه پیش‌تر در تاریخ ۲۳ اسفندماه هم گفت‌وگو کرده بودند. دو طرف در گفت‌وگوی قبل در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشر دوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به تبیین موضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه‌حل سیاسی و گفت‌وگوی دیپلماتیک پرداخت. امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و … هستیم.

روسیه ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های خودخوانده دونباس، «عملیات نظامی ویژه‌» را در اوکراین آغاز کرد. مسکو تاکید دارد که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد و تنها هدف آن غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی این کشور است.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها