اخبار یمن/ائتلاف سعودی دوباره آتش‌بس یمن را نقض کرد

کد خبر: 1141077

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بار آتش‌بس استان الحدیده یمن را نقض کردند.

اخبار یمن/ائتلاف سعودی دوباره آتش‌بس یمن را نقض کرد

خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بار آتش بس ادعایی در الحدیده را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با حملات توپخانه و راکتی و نیز پرواز هواپیماهای شناسایی در حریم هوایی الجبلیه، حیس و مقبنه به نقض آتش بس پرداختند.

این در حالی است که  قرار بود از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

نماینده سازمان ملل متحد همچنین روز پنجشنبه در سخنانی برای شورای امنیت گفته بود که آتش بس یمن همچنان موقتی و شکننده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد./ایرنا

میانجی سازمان ملل: آتش بس یمن همچنان "شکننده" است/بیش از هر زمان به کمک جهان نیازمندیم

میانجی سازمان ملل در جنگ یمن در گزارشی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که با آغاز اجرای آتش بس از شدت خشونت ها و کشتار غیر نظامیان در یمن تا حد زیادی کاسته شده اما این اتش بس همچنان موقتی و شکننده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت که گزارش قابل ملاحظه‌ای درباره حملات هوایی در یمن یا حملات برون مرزی در این مدت وجود ندارد.

وی تأکید کرد که هفته‌های آتی به مثابه آزمونی برای اثبات تعهد طرف‌های درگیر به آتش بس است.

گروندبرگ افزود که اکنون بیش از هر زمان دیگر به کمک‌های جامعه بین الملل برای رسیدن به صلح فراگیر و پایان جنگ در یمن نیاز داریم.

این مقام سازمان ملل همچنین از پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا بین دو طرف درگیر یمن خبر داد و خواستار تسریع در این توافقات شد.

گروندبرگ عنوان داشت که آتش بس در یمن هنوز شکننده و موقت است و باید به صورت جمعی برای تضمین جلوگیری از فروپاشی آن تلاش کرد.

سفر نماینده سازمان ملل به صنعا که اولین سفر وی به این شهر از زمان انتصاب در سمتش بود روز چهارشنبه پایان یافت.

ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

سخنگوی شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشو توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه انصارالله یمن، سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، عصام المتوکل تصریح کرد که ائتلاف سعودی همچنان به دزدی دریایی خود ادامه می‌دهد و کشتی «هاروست» را که حامل نزدیک به ۳۰ هزار تن گازوئیل است را توقیف کرده است.

وی همچنین افزود که ائتلاف سعودی این کشتی را علیرغم تفتیش و برخورداری از مجوز سازمان ملل توقیف کرد و به این ترتیب شمار کشتی های سوخت توقیف شده که همگی تفتیش شده و دارای مجوزهای سازمان ملل هستند به سه کشتی افزایش یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها