اتحادیه اروپا: روسیه فورا خصومت‌ها را متوقف کند

کد خبر: 1141790

دفتر سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ادامه حملات در اوکراین را محکوم کرد و خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط روسیه از این کشور شد.

اتحادیه اروپا: روسیه فورا خصومت‌ها را متوقف کند

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: اوکراین تحت شدیدترین حملات موشکی فدراسیون روسیه از هفته‌ها گذشته قرار گرفته است. اتحادیه اروپا ادامه گلوله باران بی‌رویه و غیرقانونی غیرنظامیان و زیرساخت‌های اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه را محکوم می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید که شهرهای بزرگ، از جمله خارکف، همچنان به طور بی رویه مورد حمله قرار می‌گیرند و باعث تخریب زندگی غیرنظامیان و زیرساخت‌ها شده است. حملات به لویو و دیگر شهرهای غرب اوکراین نشان می‌دهد که هیچ بخشی از کشور از حمله بی‌معنای کرملین در امان نیست.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است: اتحادیه اروپا فعالانه از کار دیوان کیفری بین المللی و اقداماتی برای اطمینان از پاسخگویی در مورد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی حمایت می‌کند. زیرا هیچ مصونیتی برای جنایات جنگی وجود ندارد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه از روسیه خواست تا فورا و بدون قید و شرط خصومت‌ها را متوقف کند و تمام نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اوکراین خارج کند.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود. 

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها